رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد؛

سیل در کمین ۵ استان کشور/ مردم هشدارها را جدی بگیرند

محمودی گفت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی قوی، ۵ استان کشور در معرض وقوع سیلاب قرار دارد و باید تمامی هشدار‌های صادره از مراجع رسمی جدی گرفته شود.
کد خبر: ۶۵۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ - 19March 2024

سیل در کمین ۵ استان کشور/ مردم هشدارها را جدی بگیرندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «بابک محمودی» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، در کمیته ویژه پیشگیری، آمادگی و پاسخ به بحران در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور که با حضور نمایندگان وزارت نیرو، سازمان مدیریت بحران، پلیس راهور، هواشناسی، اورژانس و بنیاد مسکن در محل مرکز EOC سازمان امداد و نجات برگزار شد، اظهار داشت: سه شنبه ۲۹ اسفندماه، ۵ استان خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد تحت تأثیر سامانه بارشی قوی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز شدن سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خط انتقال برق، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه‌ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

محمودی اضافه کرد: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبرو‌های درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفر‌های برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها توصیه می‌شود.

وی بیان داشت: در هنگام بارندگی و سیلاب هر گونه تردد یا ورود به محدوده تأسیسات آبی از جمله سدها، بندها، کانال آبیاری و دیگر سازه‌های ذخیره سازی و انتقال آب ممنوع است و عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی نیز خطرات فراوانی به همراه دارد.

محمودی گفت: به هموطنان توصیه می‌شود سفر‌های نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: از عشایر نیز درخواست می‌شود تا با مدیریت زمان کوچ و گذر از مسیر‌های ایمن و همچنین پرهیز از توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها، از بروز حوادث جلوگیری کنند.

محمودی افزود: امیدواریم تا هموطنان با رعایت اصول ایمنی، سالی توأم با سلامتی را پیش رو داشته باشند.

وی ادامه داد: تمامی نیرو‌های امدادی در ۵ استان مذکور به منظور پاسخگویی امدادی در شرایط بحرانی و هر حادثه احتمالی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار