وزیر خارجه رژیم صهیونیستی:

جوزف بول حمله به «اسرائیل» را متوقف کند

یسرائیل کاتس گفت: زمان آن فرارسیده است که جوزف بول مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله به «اسرائیل» را متوقف کند و حق اسراییل برای دفاع از خود به رسمیت بشناسد.
کد خبر: ۶۵۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 19March 2024

جوزف بول حمله به «اسرائیل» را متوقف کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اظهارات اخیر جوزف بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: «اسرائیل» به هر کسی که مایل به کمک است اجازه می‌دهد تا کمک‌های بشردوستانه گسترده از طریق زمین، هوا و دریا به غزه ارسال کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه در اظهاراتی عجیب مدعی شد که «با وجود اینکه حماس با خشونت کاروان‌های کمک رسانی را مختل و آنروا با آن‌ها همکاری می‌کند، ما بر مواضع خود پافشاری می‌کنیم. زمان آن فرارسیده است که جوزف بول مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله به «اسرائیل» را متوقف کند و حق اسراییل برای دفاع از خود به رسمیت بشناسد.

پیش از این جوزف بورل، رژیم صهیونیستی را به ایجاد قحطی و استفاده از «گرسنگی به عنوان سلاح جنگی» در نوار غزه متهم کرده بود. وی با اشاره به تغییر نگاه افکار عمومی نسبت به جنگ غزه و کاهش حمایت جهانی از رژیم صهیونیستی افزود: مردم بیشتر نگران چیزی هستند که من مطمئناً می‌توانم آن را قتل عام بنامم. حدود ۳۰ هزار غیر نظامی کشته شده‌اند و این رقم بسیار بالایی است.

جوزف بورل همچنین گفت: ما در اتحادیه اروپا اولویت‌هایی را (درباره قضیه فلسطین) تعریف کرده‌ایم. یکی از اولویت‌ها این است که به دنبال راه‌حل دو کشوری باشیم و به فلسطینی‌ها این حق را بدهیم که سرزمین و دولت خودشان را داشته باشند. مطمئناً ما ترجیح می‌دهیم (در اسرائیل) فردی روی‌کار باشد که با این رویکرد سازگار باشد. وی در پاسخ به این سوال که «به نظر می‌رسد شما فکر نمی‌کنید بنیامین نتانیاهو با این رویکرد سازگار است»، اظهار داشت: نتانیاهو می‌گوید که او قاطع‌ترین مخالف این راه‌حل است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حالی نسبت به انتقاد‌های لفظی جوزف بورل انتقاد دارد که در چند ماه گذشته آمریکا و کشور‌های اروپایی از حامیان اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار