قدردانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از هنرمندان و مدیران تئاتر کشور

حجت‌الاسلام خسروپناه در پیامی از هنرمندان و مدیران تئاتر کشور برای تنظیم سند تحول در هنر‌های نمایشی و تاسیس بنیاد تئاتر ملی ایران تشکر کرد.
کد خبر: ۶۵۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ - 19March 2024

قدردانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از هنرمندان و مدیران تئاتر کشوربه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالحسین خسروپناه» در پیامی از هنرمندان و مدیران تئاتر کشور به ویژه اداره‌کل هنر‌های نمایشی به دلیل برنامه‌ریزی آگاهانه و تلاش‌های سخت و دلسوزانه در توجه به نیاز فرهنگی کشور که از پساکرونا تا اکنون توانسته‌اند جان دوباره‌ای به هنر‌های نمایشی دهند و رونق فزاینده‌ای را در این عرصه هنری ایجاد کنند و همچنین تنظیم سند تحول در هنر‌های نمایشی و تأسیس بنیاد تئاتر ملی ایران تقدیر و تشکر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: رشد و ارتقای هنر شریف و تاثیرگذار تئاتر مستلزم همکاری و مشارکت همه هنرمندان و به خصوص مستلزم تدابیر، برنامه‌ریزی آگاهانه و تلاش‌های سخت و دلسوزانه مدیران تئاتری است که با توجه به نیاز فرهنگی کشور، با پشتکاری ستودنی و فعالیتی سخت‌کوشانه از پساکرونا تا اکنون توانسته‌اند جان دوباره‌ای به هنر‌های نمایشی دهند و با فراهم آوردن بستری مناسب برای فعال کردن هنرمندان نجیب هنر‌های نمایشی، رونق فزاینده‌ای ایجاد کنند.

با نگاهی به آمار و ارقام موجود در سامانه‌های نمایشی می‌توان به تعدد تولیدات، اجراها، برگزاری منظم جشنواره‌های متنوع و مختلف و البته حضور پر رنگ تماشاگران فهیم میهن اسلامی در این دوره زمانی استناد کرد.

تنظیم سند تحول در هنر‌های نمایشی و همچنین تأسیس بنیاد تئاتر ملی ایران، که در دست راه‌اندازی است، از دیگر مواردی است که قابل تحسین است و باید به آن‌ها اشاره کرد.

ان‌شاءالله با مساعدت و دلسوزی‌هایی که از جناب آقای دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی سراغ داریم، در سال آینده و در سال‌های پیش رو، شاهد درخشش بیشتر حوزه هنر‌های نمایشی کشور باشیم. چرا که این هنر زنده یکی از ابزار‌های مولد در مسیر ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه بوده و هنری است که به خوبی می‌تواند از ایجاد آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار