هشدار انگلیس به اسراییل درباره توقف صدور تسلیحات

انگلیس به اسراییل درباره توقف تامین تسلیحات خود هشدار داده است.
کد خبر: ۶۵۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴ - 22March 2024

هشدار انگلیس به اسراییل درباره توقف صدور تسلیحاتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، انگلیس به اسراییل هشدار داده است که اگر قوانین بین المللی را رعایت نکند و اجازه ورود کمک‌ها به غزه را ندهد، تامین تسلیحات خود را متوقف خواهد کرد.

براساس گزارش روزنامه تلگراف، وزیر خارجه انگلیس در مذاکرات اخیر خود این هشدار را به مقامات اسراییلی ابلاغ کرده است.

تلگراف همچنین به گفته مقامات انگلیسی اشاره کرده که آن‌ها گفته‌اند: ما دائماً در حال مذاکره با تل آویو در مورد حقوق بشردوستانه بین المللی هستیم و وضعیت را زیر نظر داریم.

روز گذشته دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد رئیس موساد در راستای ادامه تلاش برای دست‌یابی به توافق مبادله اسرا، فردا برای دیدار با طرف‌های واسطه راهی قطر خواهد شد.

دفتر نتانیاهو تاکید کرد که رئیس موساد قرار است در این سفر با رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، نخست وزیر قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کند.

وب‌سایت شبکه الجزیره دیروز به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کرد که گروهی از خانواده‌ها و نزدیکان اُسرای صهیونیست حاضر در نوار غزه بزرگراه اصلی شهر تل‌آویو را مسدود کردند تا این پیام را به کابینه بنیامین نتانیاهو ارسال کنند که برای تبادل اُسرا با حماس توافق کند. معترضان بنر‌هایی را با این عبارت حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشته شده بود «این وظیفه شماست، بدون توافق (آتش‌بس) از قطر برنگردید.»

در ادامه تلاش‌ها برای برقراری آتش بس در نوار غزه، روز سه‌شنبه نیز برخی منابع عبری زبان فاش ساختند که اختلافات میان مسئول ارشد هیئت مذاکره کننده اعزامی به قطر با کابینه جنگ برای چانه‌زنی بر سر افزایش اختیارات برای مذاکرات آتش بس افزایش یافته است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صیهونیستی به نقل از منابع آگاه از اختلاف بین مسئول پرونده اسرای اسرائیلی در ارتش و وزرای اسرائیلی بر سر گسترش اختیارات هیئت مذاکره کننده این رژیم در دوحه خبر داد.

منبع مذکور اشاره کرد که مسئول پرونده اسرای اسرائیلی در ارتش رژیم صهیونیستی گفته مسئولان سیاسی حدود اختیارات هیئت مذاکره کننده را به شدت کاهش دادند.

منابع آگاه اسرائیلی همچنین تاکید کردند که مسئول پرونده اسرا در ارتش گفته مذاکرات بدون دادن اختیارات گسترده به هیئت مذاکره کننده شکست خواهد خورد.

در همین راستا، شبکه خبری الجزیره درباره دورنمای آتش بس در غزه به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: مقامات آمریکایی فاش ساختند که در میان اعضای دولت بایدن در مورد چگونگی پایان جنگ در غزه، ناامیدی و عدم اطمینان شدید وجود دارد.

از سوی دیگر، «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به مقامات کنونی این رژیم گفت: تا زمانی که اسراییل مسببان بزرگ‌ترین فاجعه خود را تغییر ندهد به سوی زوال حتمی در حرکت خواهد بود.

بریک افزود: طرح نتانیاهو، گالانت و هلیوی در خصوص پایان‌ندادن به جنگ غزه به این معنی است که درگرفتن یک جنگ منطقه‌ای فراگیر حتمی خواهد بود و فقط مساله زمان وقوع آن مطرح است؛ جنگی که ما برای آن آماده نیستیم.

این ژنرال صهیونیست افزود: کسانی که برای حمله به رفح و حزب‌الله فشار می‌آورند، از فاجعه‌ای که این حمله‌ها می‌توانند برای اسراییل به بار بیاورند هیچ درکی ندارند.

وی ادامه داد: ما به سوی فروپاشی اقتصادی پیش می‌رویم، زیرا ملاحظات و مسائل سیاسی در پیشاپیش ملاحظات و مسائل اقتصادی قرار دارند.

بریک گفت: ما به سرعت به سوی منزوی‌شدن از سوی تمامی ملل جهان پیش می‌رویم و کشور‌های اروپایی و جهانیان ما را تحت تحریم تسلیحاتی قرار خواهند داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار