فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح کرد؛

گشت مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند

دریادار ایرانی گفت: در ادامه رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین، هم اکنون یک گشت مشترک دریایی برای تامین امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند در حال انجام است.
کد خبر: ۶۵۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳ - 23March 2024

گشت مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن در بوشهر اظهار داشت: ایران در چهار سال گذشته اقدام به برگزاری رزمایش مشترک مرکب از ایران و روسیه وچین کرده است که امسال با افزایش تعداد کشور‌ها این رزمایش برگزار شد.

دریادار ایرانی افزود: امسال ایران و روسیه، چین با افزایش تعداد شناور‌ها از نظر توانمندی و ظرفیت در این رزمایش شرکت کردند؛ رزمایش امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش در تامین امنیت شاهرگ حیات اقتصادی کشور و تامین امنیت کشتیرانی در عمق اقیانوس‌ها با اعزام اسکورت ها، شناور‌ها و ناوشکن ها، امنیت را در سطح ملی و بین المللی فراهم کرده است.

وی افزود: هم اکنون ناوگروه ۹۷ نیروی دریایی ارتش؛ شامل ناوشکن الوند و یک یگان پشتیبانی در خلیج عدن و دریای سرخ در حال اسکورت شناورهاست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار