حمله حزب‌الله با ۶۰ موشک به دو پایگاه نظامی صهیونیست‌ها

حزب‌الله لبنان در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها به شرق لبنان، دو پایگاه نظامی صهیونیست‌ها را هدف حمله موشکی قرار داد.
کد خبر: ۶۵۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱ - 24March 2024

حمله حزب‌الله با ۶۰ موشک به دو پایگاه نظامی صهیونیست‌هابه گزارش­ گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، حزب الله لبنان در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها به «بعلبک» در شرق لبنان، پایگاه موشکی و توپخانه‌ای در «یوآو» و پادگان نظامی «کیلع» را هدف حمله موشکی قرار داد.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد هدف قرار دادن مقر فرماندهی دفاع هوایی صهیونیستی در پایگاه کیلع همزمان با آموزش یگانی از تیپ گولانی بازگشته از غزه بود.

کانال تلگرامی «ستاد اطلاع‌رسانی جنگ مقاومت اسلامی» در همین زمینه بیانیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در حمایت از مردم مقاوم منطقه غزه و مقاومت قهرمانانه و شریف آن و در پاسخ به حمله به منطقه‌ای در شهر «بعلبک»، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت یک و ده دقیقه بامداد روز یکشنبه، ۲۴ مارس ۲۰۲۴، پایگاه موشکی و توپخانه‌ای «یوآو» و منطقه نظامی «کیلع» (مفر قرماندهی پدافند هوایی و موشکی) را که در آن شماری از نیرو‌های تیپ گولانی پس از بازگشت از غزه، در آن در حال آموزش بودند، با بیش از ۶۰ موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.»

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند از حدود ۶۰ موشک شلیک‌شده از لبنان به سمت «بلندی‌های اشغالی جولان»، تنها چهار موشک رهگیری و منهدم شده است؛ همچنین پس از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در دو شهرک «شانیر» و «اودیم» در «الجلیل»، صدای ده‌ها انفجار در منطقه شنیده شد.

بنابر گزارش، شبکه تلویزیونی «الجزیره مباشر»، پیش‌تر رسانه‌های وابسته به حزب الله لبنان اعلام کردند جنگنده‌های صهیونیستی منطقه «العسیره» در شهر «بعلبک» در شرق لبنان را بمباران کردند.

این رسانه‌ها افزودند: یگان توپخانه‌ای ارتش صهیونیستی نیز منطقه «قطمون» در جنوب شهرک مرزی «رمیش» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

به نوشته این رسانه‌ها، توپخانه ارتش صهیونیستی منطقه «رباع التبن» در جنوب شهرک «کفرشوبا» در جنوب لبنان را نیز هدف قرار داد.

همچنین رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما یک پایگاه متعلق به حزب الله را که حاوی سلاح در منطقه بعلبک بود، هدف قرار دادیم.

شبکه تلویزیونی «المیادین» نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «حلتا» در جنوب لبنان را هدف حمله پهپادی قرار داد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار