کاخ سفید:

رأی ممتنع به قطعنامه آتش‌بس غزه به معنای تغییر سیاست آمریکا نیست

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که اگر اسرائیلی‌ها سفر خود را به آمریکا لغو کنند، واشنگتن به تماس با آنها ادامه می‌دهد و رأی ممتنع به قطعنامه آتش‌بس به معنای تغییر سیاست آمریکا نیست.
کد خبر: ۶۵۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲ - 25March 2024

رأی ممتنع به قطعنامه آتش‌بس غزه به معنای تغییر سیاست آمریکا نیستبه گزارش گروه بین‌الملل ‌دفاع‌پرس، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رأی ممتنع ایالات متحده به قطعنامه آتش بس در نوار غزه به معنای تغییر در سیاست ما نیست.

کربی تصریح کرد: ما به قطعنامه رأی مثبت ندادیم و صرفا از رأی دادن خودداری کردیم زیرا نسخه نهایی قطعنامه شامل محکومیت حماس نمی شود.

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: اگر اسرائیلی‌ها تصمیم بگیرند به دلیل رأی شورای امنیت به واشنگتن نیایند، ما به ارتباط با آنها برای بیان نظرات خود ادامه خواهیم داد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو سفر یک هیأت اسرائیلی به واشنگتن را پس از رای ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه بود، لغو کرد.

دفتر نتانیاهو این موضع آمریکا را انحراف آشکار از موضع ثابت این کشور در شورای امنیت از زمان آغاز جنگ غزه عنوان کرد.

کاخ سفید هم اعلام کرد که تصمیم اسرائیل برای لغو اعزام هیأتی به واشنگتن برای تبادل نظر در مورد عملیات رفح «ناامیدکننده» است.

این خبر در حالی است که پنتاگون اعلام کرد که دیدار روز سه‌شنبه وزیر دفاع آمریکا با همتای اسرائیلی خود در پنتاگون همچنان برگزار می شود و سفر وزیر جنگ اسرائیل جدا از سفر هیئت اسرائیلی به کاخ سفید است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار