عزت الله ضرغامی:

به دنبال لغو روادید با 60 کشور جهان هستیم

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: ما به دنبال افزایش لغو روادید با کشورها هستیم و طرح اولیه ما برای لغو روادید شامل 60 کشور می‌شود.
کد خبر: ۶۵۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴ - 27March 2024
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: مصوبه‌ی لغو روادید به قوت خودش باقی است درها را باز کردیم تا مردم کشورهای مختلف به راحتی از ایران بازدید کنند و این یکی از افتخارات دولت محسوب می شود.
 
وی افزود: در ایام نوروز، بیش از ۳ میلیون نفر تا روز گذشته از اماکن و موزه‌ها بازدید داشتند و استان فارس، اصفهان و تهران و موزه های ستادی آن بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.
 
ضرغامی افزود: نکته حائز اهمیت این است که مردم ما فرهنگی هستند و رفتار آن ها در توجه به میراث باستانی و تمدنی بسیار مهم است لذا مردم هرجایی که سفر می کنند بدون استثنا اولین جایی که بازدید می کنند مراکز باستانی و تاریخی است.
 
وزیر میراث فرهنگی وگردشگری ادامه داد: مردم یک عمق فرهنگی نیز در تحویل سال از خود نشان دادند و  حافظیه یک نمایش بزرگ فرهنگی بوده است که حاکی از نظم و انظباط مردم ما است که دشمن بسیار از این موضوع ناراحت است.
 
ضرغامی در رابطه با افزایش بلیط موزه ها و اماکن فرهنگی گفت: چند سال بود که قیمت بلیط موزه ها و اماکن فرهنگی افزایش پیدا نکرده بود و بسیار پایین بود. به طور کلی بر اساس آمار گرفته شده ۱ درصد در آمد پایین ترین سطح مردم یک کشور پول بلیط مراکز فرهنگی است که اگر در مورد ایران این رقم را حساب کنیم بسیار بالا خواهد بود. اما رقم ۳۰ هزار تومن یک قیمت بسیار پایین بود که خوشبختانه در تجربه این روز ها مردم با علاقه و اعتقاد همکاری داشتند و این قیمت در سراسر دنیا پایین ترین قیمت است.
 
انتهای پیام/ 944
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار