محمد مهدی اسماعیلی مطرح کرد؛

استقبال بی‌نظیر مردم از بخش عفاف و حجاب/ توجه ویژه نمایشگاه قرآن کریم به موضوع غزه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بیش از ۸۰ هزار مترمربع موضوع نشر و پوشش اسلامی در نمایشگاه قرآن مطرح شد، گفت: علاقه‌مندی مردم به حفظ هنجار‌ها خود منجر به استقبال بی‌نظیر از این نمایشگاه شد؛ به نحوی که با حجم انبوه متقاضیان همراه بود.
کد خبر: ۶۵۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶ - 30March 2024

استقبال بی‌نظیر مردم از بخش عفاف و حجاب/ توجه ویژه نمایشگاه قرآن کریم به موضوع غزهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بیست‌ونهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم بعدازظهر امروز شنبه (۱۱ فروردین‌ماه) با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یازدهمین روز از برگزاری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با هدایت کشتی انقلاب با تمسک به قرآن کریم به راه انقلاب ادامه دادند، اظهار داشت: کدام اندیشمند، نظریه‌پرداز و تحلیل‌گری پیش‌بینی می‌کرد رئیس جمهوری انقلابی در صحن سازمان ملل، قرآن کریم را به دست بگیرد و از هدایت‌های قرآنی سخن بگوید، غرب را با استناد به قرآن استیضاح کند. به همین دلیل فضا و برکت نام قرآن است که در سراسر کشور می‌درخشد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ نمایشگاه بین‌المللی قرآن در اولین روز فروردین آغاز به کار کرد، ادامه داد: این مساله زیبایی و نکات برجسته‌ای دارد و فرصت نیست به همه اشاره کنم. در ۳۰ استان هم زمان در روز‌های ماه مبارک این نمایشگاه برگزار شد. آخرین آماری که از حضور قرآن پژوهان جویا شدم نزدیک به سه میلیون نفر در نمایشگاه حاضر شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بیش از ۸۰ هزار مترمربع موضوع نشر و پوشش اسلامی در نمایشگاه قرآن مطرح شد. علاقه‌مندی مردم به حفظ هنجار‌ها خود منجر به استقبال بی‌نظیر از این نمایشگاه شد و با حجم انبوه متقاضیان مواجه شد.

اسماعیلی بیان کرد: در این نمایشگاه بخش غزه شکوه بسیار داشت. همچنین در بخش بین‌الملل از ۲۸ کشور حاضر بودند.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه قرآن بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب از اندیشمندان غیرمسلمان که درخصوص خاندان آل الله نوشته شده بود رونمایی شد. تا پایان دوره چهار ساله وزارت بنده هر ۱۰۰ کتاب به بازار ارائه خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مصلی امام خمینی (ره) به محل حضور خانواده‌ها تبدیل شده است، تصریح کرد: خانواده در فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه بالایی دارد به همین دلیل خواست و تلاش غرب اضمحلال خانواده بوده است. در سال گذشته برنامه‌های متعددی را برای این موضوع در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی ترتیب دادیم.

اسماعیلی با اشاره به توجه به بحث نهج‌البلاغه در نمایشگاه قرآن، بیان کرد: در این فرصت دو ساله ۱۲ هزار نفر از اصحاب قرآن عضو صندوق هنر و از همه مزایای آن بهره‌مند شدند.

** اکثر بخش‌های نمایشگاه توسط گروه‌های مردمی هدایت می‌شود

در بخش دیگری از این مراسم شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بزرگترین رویداد قرآنی کشور است خاطرنشان کرد: در آستانه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی هستیم که بر پایه مبانی قرآنی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این دولت، مردمی است و نمایشگاه قرآن را هم نمایشگاهی مردمی برگزار می‌کنیم. اکثر بخش‌های نمایشگاه توسط گروه‌های مردمی هدایت می‌شود، اگر قرآن با جذابیت هنری به مردم ارائه شود حتما مردم از آن استقبال می‌کنند.

رئیس سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم با تاکید بر اینکه معاونت قرآنی یکی از راهبردی‌ترین معاونت‌ها است، گفت: پسوند اسلامی در تنها وزارتخانه‌ای که این صفت را دارد بیان کننده این است که همه بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر پایه اصول قرآنی فعالیت کند.

سرپرست معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در ۲۹ دوره از خادمان قرآن تقدیر شده است، بیان کرد: این استمرار نشان‌دهنده اهمیت این موضوع برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. برای انتخاب خادمان قرآن کریم بیش از ۳۰۰ خادم قرآن در کارگروه‌های تخصصی تشکیل جلسه دادند.

وی افزود: رییس جمهور دستور دادند نمایشگاه قرآن باید به استان‌های مختلف برود و در راستای شعار عدالت، نمایشگاه قرآن را در ۳۰ استان کشور گسترش دادیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار