وزیر امور خارجه روسیه:

حمایت از نازیسم به رویکرد غرب تبدیل شده است

«سرگئی لاوروف» تأکید کرد که جنگ ترکیبی علیه روسیه با استفاده از رژیم «کی‌یف» به یک سنت برای کشورهای غربی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۵۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱ - 04April 2024

حمایت از نازیسم به رویکرد غرب تبدیل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشستی درباره پرونده اوکراین که با حضور سفرای بیش از 70 کشور در آکادمی دیپلماتیک وزارت خارجه این کشور برگزار شد، اظهار داشت: همکاری با نازی‌ها برای غرب به یک عادت و روال معمول تبدیل شده است و اکنون آن‌ها قصد دارند تمامی اعضای ناتو را ملزم به کمک به اوکراین بر اساس یک سیستم سختگیرانه برای تسلیح رژیم «کی‌یف» کنند تا مبارزه با روسیه ادامه یابد.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: سال ۲۰۱۵ ما توانستیم جنگی را که کی‌یف علیه مردم خود آغاز کرده بود، متوقف کنیم و توافق «مینسک» پیشنهاد کرد که «دونباس» موقعیت ویژه‌ای داشته باشد و آن‌ها سازمان‌های مجری قانون خود را داشته باشند؛ اما وعده‌های فرانسه در قرارداد‌های مینسک دروغ بود.

لاوروف خاطرنشان کرد: زلنسکی در سال ۲۰۱۹ مانند پوروشنکو در سال ۲۰۱۴ به عنوان «رئیس‌جمهور صلح» انتخاب شد و شما می‌توانید خودتان قضاوت کنید که بعدا چه اتفاقی افتاد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد: ما از کشور‌هایی که پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس، همبستگی و مشارکت خود را با ما ابراز کردند، تشکر می‌کنیم. تروریسم ملیت و مذهب ندارد و یک شرارت جهانی است.

وی گفت: در شرایطی که سوئیس نه‌تنها به تحریم‌ها علیه روسیه ملحق شده، بلکه به یکی از تحریک‌کنندگان این تحریم‌ها تبدیل شده است، همکاران در سوئیس در حال آماده‌سازی برای برگزاری کنفرانسی با موضوع «فرمول صلح زلنسکی» هستند. من با وزیر خارجه سوئیس ملاقات کردم و به او گفتم که دیگر ما نمی‌توانیم مانند همیشه به سوئیس به عنوان یک طرف بی‌طرف در مسائل مختلف نگاه کنیم.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: ما همیشه آماده گفت‌وگوی صادقانه هستیم و چیزی برای پنهان کردن نداریم. دلایل عملیات نظامی روسیه در اوکراین روشن است. رویارویی با غرب تا زمانی ادامه خواهد داشت که غرب رژیم اوکراین را تشویق کند تا هر شهروند روسی را از بین ببرد و تجاوز به روسیه را تشویق کند. ما به غرب می‌گوییم: شما اوکراین را به سمت فاجعه سوق می‌دهید.

سرگئی لاوروف گفت: ما هیچ سندی را نمی‌بینیم که در آن غرب حق یا منطق خود را ثابت کند. رئیس‌جمهور پوتین تمامی اتهامات مربوط به تلاش روسیه برای حمله به غرب را رد کرده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها