مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دَیّر:

اُنس با قرآن از دستاورد‌های رمضان است

حجت‌الاسلام «حاجی زاده» یکی از دستاورد‌های ماه مبارک رمضان را اُنس با قرآن دانست و گفت: از راه‌های حفاظت از دستاورد‌های این ماه را داشتن برنامه روزانه برای قرائت قرآن و تدبر در آیات آن است.
کد خبر: ۶۶۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ - 09April 2024

اُنس با قرآن از دستاوردهای رمضان استبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد حاجی‌زاده» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دَیّر در گفت‌وگو بارسانه‌ها به تشریح دستاوردهای ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: در روایات روزه‌داران به سه گروه عوام، خواص و اَخص الخواص تقسیم می‌شوند. روزه عوام یعنی انجام ندادن مبطلات روزه که در رساله‌های عملیه وجود دارد؛ روزه خواص یعنی روزه بودن اعضا و جوارح از محرمات الهی و روزه اَخص الخواص، فاصله گرفتن از هرچه غیر خداست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دیر  افزود: زمانی‌که امیرالمومنین (ع) از رسول خدا (ص) پرسیدند: برترین اعمال این ماه چیست؟ حضرت در پاسخ فرمودند: «بهترین اعمال در این ماه، ورع از محرمات الهی است». اگر به این فرمایش حضرت عمل کرده باشیم از اهل تقوا خواهیم شد. در دعای دهه آخر ماه مبارک رمضان از خدا می‌خواهیم که ما را مورد رحمت خود قرار دهد و از رحمت بی انتهایش محروم‌مان نسازد. در این ماه مبارک یاد گرفتیم چگونه غذاهای خود را با دیگران شریک باشیم.

وی با بیان اینکه ثواب افطاری دادن و اطعام مومنین و رساندن مواد غذایی به نیازمندان در این ماه، در دین ما بسیار تاکید شده است گفت: این امر باعث شده که تعداد زیادی از مومنین، نیازمندان را اطعام کنند. در روایت آمده هرکس سه روز از هرماه را روزه بگیرد گویا کل ماه و کل سال را روزه گرفته است. اگر کسی توفیق این کار را برای خود ایجاد کرد، می‌تواند نورانیت روزه ماه رمضان را در تمام سال برای خودش نگه دارد. آیات قرآن مسیر ما را روشن، قلب ما را نورانی و زندگی ما را تنظیم می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دیر در ادامه تصریح کرد: به مقداری که وقت داریم و برایمان آسان‌ است قرآن بخوانیم. در هر جایی که انسان سرگردان شد، قرآن حق رفاقت را تمام و او را راهنمایی می‌کند. ایجاد روحیه تقوا و خویشتن‌داری است و اگر بخواهیم این ثمره را خوب حفظ کنیم می‌بایست خودمان را از افتادن در دام شیطان حفظ، یاد مرگ، تفکر در خلقت خدا، تدبر در آیات قرآن را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار