برگزاری کارگاه شعر کودک و نوجوان «سلام امام مهربان» در قم

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی از برگزاری کارگاهی با عنوان «سلام امام مهربان» در قم خبرداد.
کد خبر: ۶۶۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱ - 17April 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سید احمد میرزاده» دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی اظهار داشت: ذیل پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی برنامه‌هایی قبل از مراسم اختتامیه در شهر‌های قم، کرمان، شیراز، همدان و تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولین برنامه در شهر قم مورخ ۲۹ فروردین با مشارکت معاونت فضای مجازی و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی بیان کرد: در واقع در این کارگاه، ۳ برنامه مختلف تدارک دیده شده است که برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

میرزاده خاطر نشان کرد: در ابتدا شعرخوانی و عرض ارادت ۲۰ شاعر مطرح کودک و نوجوان قمی را به محضر مبارک حضرت رضا (ع) خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این برنامه نقد ۲ کتاب «امام رضا مهربان» اثر سید محمد مهاجرانی و «آمدی در شهرام گل کاشتی» اثر علی باباجانی که از معدود کتاب‌های حوزه شعر کودک و نوجوان است، در دستور کار قرار دارد.

برگزاری کارگاه شعر کودک و نوجوان «سلام امام مهربان» در قم

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی تصریح کرد: مهم‌ترین بخش این برنامه تقدیر از استاد محمد کاظم مزینانی خواهد بود که ایشان در دهه ۶۰ صاحب عنوان کتاب‌های مختلف در حوزه شعر کودک و نوجوان بودند.

میرزاده افزود: همچنین مزینانی در دهه ۷۰ چندین کتاب مذهبی در حوزه کودک و نوجوان همچون ساده مثل آسمان، دویدم و دویدم تا خدا و دویدم و دویدم تا چهارده معصوم را در کارنامه هنری خود دارد.

وی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته کتاب «هشت روز با امام هشتم» که در سال ۸۱ به چاپ رسید جزو اولین کتاب‌های مستقل در حوزه شعر کودک و نوجوان بود.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی تصریح کرد: این برنامه علاوه بر مشارکت معاونت فضای مجازی و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم با حمایت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و خانه کتاب و ادبیات این شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها