مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد؛

بهره‌گیری ۱۷۴۲ نفر از مددجویان کمیته امداد زنجان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

«صالحی» با اشاره به حمایت کمیته امداد از کارآفرینان مددجو گفت: در همین راستا یک هزار و 742 نفر از آموزش های فنی و حرفه ای کمیته امداد استفاده کردند.
کد خبر: ۶۶۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵ - 22April 2024

1742 نفر از آموزش های فنی و حرفه‌ای کمیته امداد استفاده کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «روح‌اله صالحی» مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استقلال اقتصادی و درآمدزایی با حمایت‌های لازم برای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از مهم‌ترین برنامه کاری کمیته امداد استان است.

وی اضافه کرد: کارآفرینی مهم‌ترین اولویت کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است و در تمامی برنامه‌ها و طرح‌های اشتغالزایی این نهاد حمایتی کارافرینی و اشتغالزایی دنبال می‌شود.

صالحی ادامه داد: در این خصوص اقدامات مناسبی از قبیل معرفی مددجویان تحت حمایت به کارفرمایان و پرداخت تسهیلات به منظور بکارگیری مددجویان و یا پرداخت حق بیمه سهم کارفرما انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: همچنین هر ساله تعدادی از مددجویان تحت حمایت در کلاس‌های کارآفرینی شرکت می کنند و آموزش‌های مرتبط با کارآفرینی به آنها داده می شود که خروجی این اقدامات منجر به اشتغالزایی و کسب درآمد برای مددجویان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 742 نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کمیته امداد استفاده کردند، افزود: همچنین کلاس‌های آموزشی در حوزه بازاریابی ویژه مجریان طرح‌های اشتغال در استان برگزار می‌شود.

صالحی تصریح کرد: طرح‌های اشتغالزایی برای مددجویان در زمینه های مختلف، خدمات، صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی و حمل و نقل اجرا شده است، این طرح‌ها براساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه‌مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداداستان زنجان همچنین از فعالیت راهبران شغلی خبر داد و گفت: هدف از این کار، ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: هدف مهم کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان و مددجویان تحت پوشش از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی و فراهم کردن بسترهای درآمدزایی برای آنها است در همین راستا تلاش می شود زمینه توانمندسازی و استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف مهیا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار