استاندار خراسان رضوی:

رسالت معلمان آموزش سبک زندگی مبتنی بر اعتقادات است

نظری گفت: برترین معلمان کسانی هستند که زندگی مبتنی بر اعتقادات را به دانش‌آموزان بیاموزند.
کد خبر: ۶۶۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ - 30April 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، همزمان با آغاز هفته نکوداشت مقام معلم، آیین نواخته شدن زنگ سپاس معلم با شعار «ما همه مدیون توایم» با حضور «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی، «حسن داوری» فرماندار مشهد، «سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسنیعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان امروز در هنرستان جلیل نصیرزاده آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد برگزار شد.

نظری در این مراسم اظهار داشت: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در این مدرسه علم آموختند.

رسالت معلمان آموزش سبک زندگی مبتنی بر اعتقادات است

وی با قدردانی از تلا‌ش‌ها و زحمات معلمان در نقاط مختلف استان، افزود: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم. 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب اسلامی کرده است را نمی‌توان دقیق گفت، اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است. من و این شهید والامقام در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

رسالت معلمان آموزش سبک زندگی مبتنی بر اعتقادات است

این مقام مسئول تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتا به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید والامقام در این مدرسه می‌خواند در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان فوق‌العاده موثر بود.

نظری با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه سردادن شعار‌های انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز شد که نهایتا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به همراه داشت.

رسالت معلمان آموزش سبک زندگی مبتنی بر اعتقادات است

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: به برکت خون‌های شهدا، شما دانش‌آموزان این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان؛ ملت همیشه در صحنه کشورمان مسیر انقلاب اسلامی با قدرت طی خواهند کرد و به قله‌های افتخار صعود می‌کنند. همچنین مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و تقویت حزوه زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخارآمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم شود و مایه اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی می‌شود.

وی در پایان گفت: برترین معلمان کسانی هستند که زندگی مبتنی بر اعتقادات را به دانش‌آموزان بیاموزند. ان‌شاءالله ما نیز بتوانیم آنچنان که شایسته معلمان عزیز است خدمتگزاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار