اعلام زمان برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) زمان برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ - 17January 2016

اعلام زمان برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مهدی حقیقی، زمان برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح را همزمان با جشن مبعث پیامبر اسلام در اردیبهشت ماه ٩٥ اعلام کرد.

دبیر جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح، با بیان اهداف این جشنواره در مواردی مانند؛ تبلیغ جنبههای انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیباییهای معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت، آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص)، تعمیم ارزشهای والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)، زمینه سازی برای نوآوری و تبادل اندیشهها و آموختههای هنرمندان، ارایه تصویر واقعی از سیره­ پیامبران و تأثیر آن در زندگی جامعه­ امروز، بهره گیری از ابزار نافذ و تأثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی تاکید کرد.

جشنواره بین المللی محمد(ص)با موضوعاتی مانند: نگاهی به حیات حضرت محمد (ص) و ویژگی و خصایص ایشان در قرآن کریم و جلوههای عینی آن در مناسبات و روابط فردی و اجتماعی امروز. این خصایص و ویژگیها مانند: انسان دوستی، صلح خواهی، رأفت، یتیم نوازی، کمک به ضعیفان و مستمندان، عدالت جویی، مواساة، ساده زیستی، مردمی بودن، ارتباط با خدا، دعا و مناجات، توجه به محیط زیست، توصیه به حفظ محیط زیست و رعایت حقوق حیوانات، مبارزه با نژاد پرستی و… استفاده از سبک زندگی پیامبر (ص) در جهان امروزی، پاسخ به تعابیر غلط از سیره پیامبر رحمت (ص)، هرگونه محتوای مرتبط با دوران پر برکت حیات حضرت محمد (ص)، آیینهای سنتی درباره­ پیامبر اکرم (ص) به مناسبتهای مختلف در اقصی نقاط ایران و جهان، برگزار میشود.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم محمد(ص) با اشاره به تنوع مضمونی آثار رسیده، آمار بخشهای مختلف جشنواره را به این ترتیب اعلام کرد: در بخش داخلی جشنواره در مجموع١٠١٣ اثر تاکنون در دبیرخانه ثبت شده که شامل٣١١ فیلم برای بخش١١٤ ثانیهای، ١٩٤ عنوان فیلم نامه و ٥٠٩ اثر در بخشهای کوتاه و مستند و کلیپ تا٣٠ ثانیه میباشد. همچنین برای بخشهای مختلف بین الملل ٧٨٣ اثر دریافت شد که شامل؛ ٢٠٧ اثر ١١٤ ثانیهای و سایر موارد برای بخشهای کوتاه و مستند و کلیپ رسیده است.

وی افزود: آثار ارسالی در جشنواره بین المللی فیلم محمد(ص) از جانب حتی غیر مسلمانان مانند یهودیان، مسیحیان و...ارسال شده است که آثاری نیز از روسیه و چین و نقاط دیگر جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره توفیقی الهی برای نظام اسلامی و نیز معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: توهینهای اخیر به پیامبر مکرم اسلام در غرب و نیز چهرهای که تکفیری های اسلام از پیامبر رحمت و صلح ارائه دادند، ما را بر آن داشت که با برگزاری چنین جشنوارههای بین المللی چهره واقعی و رحمانی پیامبر اسلام را به جهانیان معرفی کنیم.

این جشنواره بین المللی در دو بخش اصلی و جنبی برگزار میشود که در بخش اصلی جشنواره محمد(ص)فیلمهای ۱۱۴ ثانیه ای را شامل می شود.

همچنین مسابقات دیگری مانند مسابقه فیلمهای داستانی، فیلم های مستند، فیلم های انیمیشن، مسابقه کلیپ، فیلم های کوتاه موبایلی و مسابقه فیلمنامه نویسی برگزار میشود.

در بخش جنبی جشنواره بین المللی محمد(ص) پیامبر صلح؛ مرور فیلمهای سینمایی خارج از مسابقه، نشستهای تخصصی بزرگداشت سه هنرمند از ایران یا جهان، نکوداشت سه هنرمند از ایران یا جهان، نخستین همایش بین المللی سینما و تاریخ انبیاء و برگزاری کارگاه های تخصصی فیلم نامه نویسی (workshop) در دستور کار برگزارکنندگان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار