دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

29 دی؛ روز «ملی غزه» و فرو ریختن اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی

29 دی که به نام «روز ملی غزه» نامگذاری شده، فرصتی است برای بازگویی جنایات رژیم صهیونیستی بر مردم مظلوم غزه و تجلیل از مقاومت ساکنان این سرزمین که همچنان با مشت و سنگ از آرمان‌های فلسطین دفاع می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ - 19January 2016

29 دی؛ روز «ملی غزه» و فرو ریختن اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، رژیم صهیونیستی اواخر سال 2008 جنگ تمام عیاری برای نابودی جنبش حماس آغاز کرد. این جنگ 22 روز طول کشید، یعنی 27 دسامبر 2008 آغاز و تا 17 ژانویه همین سال ادامه داشت؛ از این جنگ در رژیم صهیونیستی با عنوان کشتار غزه یا جنگ 22 روزه یاد میشود.

در این جنگ، 1455 نفر شهید شدند که 404 نفر از آنها را کودکان و 115 نفر را نیز زنان تشکیل میدهند. 457 نفر از شهدا از اهالی استان شمالی نوار غزه، 686 نفر ساکن غزه، 178 نفر اهل استان مرکزی، 82 نفر ساکن خان یونس و 52 نفر نیز اهل رفح بودند.

تعداد مجروحان جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی نیز 5303 نفر برآورد شد که از این تعداد 1815 نفر کودک بودند و این تعداد 35 درصد کل مجروحان را تشکیل میدهند و تعداد زنان مجروح نیز به 785 تن میرسد که این تعداد 15 درصد مجموع مجروحان را تشکیل میدهد.

بر اساس گزارش سازمانهای فلسطینی، 40 بیمارستان و مرکز درمانی مستقیما هدف حملات و بمباران قرار گرفتند که در نتیجه آن 10 میلیون دلار به بیمارستانها و درمانگاههای وزارت بهداشت خسارت وارد شد. در نتیجه این جنگ 15 دستگاه آمبولانس مستقیما هدف حملات وحشیانه قرار گرفت. مقاومت ساکنان محصور و مظلوم غزه با دستان خالی مقابل نظامیان صهیونیست به ملتهای عرب زبان نشان داد که میتوان با توکل به خدا، عزم و بردباری زورگویان عالم را به خاک ذلت نشاند.

این رژیم در آن زمان بر این باور بود که طی یک دوره کوتاه هفت الی ده روزه میتواند جریان مقاومت اسلامی را از بین ببرد یا آن را تا حد زیادی تضعیف کند که توانایی مخالفت با طرحهای صهیونیستی- آمریکایی را نداشته باشد اما نیروهای این رژیم پس از 22 روز مقاومت فلسطینیها از نوار غزه مجبور به عقب نشینی شدند.

حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقاومت 22 روزه ساکنان آن که با سکوت و همراهی دولتهای غربی، آمریکا و برخی سران مرتجع عرب صورت گرفت، اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و به نماد مقاومت اسلامی تبدیل شد.

برخی رسانهها از جمله شبکه تلویزیونی العربیه که از سوی سعودیها اداره میشود، سعی میکردند، مسئولیت این کشتار را متوجه حماس کنند اما با کشتار غیر نظامیان در این جنگ توسط صهیونیستها مردم جهان پی به ماهیت جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی بردند.

جنایت غزه در حقیقت سنگ محکی بود تا افکار عمومی جهان اسلام و جامعه جهانی اعتماد خود را نسبت به برخی رسانهها آزمایش کنند. هرچند برخی از رسانهها در خصوص پوشش و انعکاس جنایتهای جنگهای تکفیری در منطقه همچنان به سیاست مغرضانه خود ادامه میدهند و به صورت فرقهای عمل میکنند و حتی گاها از گروههای تکفیری به صورت غیر مستقیم و مستقیم حمایت میکنند. 

به هر حال مقاومت 22 روزه فلسطینیان جمهوری اسلامی ایران را بر این وا داشت، تا به منظور پاسداشت و بزرگداشت این حماسه و  تجلیل از مقاومت ساکنان این سرزمین که همچنان با مشت و سنگ از آرمانهای فلسطین دفاع میکنند، روز 29 دیماه را در تقویم رسمی این کشور به عنوان روز غزه نماد مقاومت فلسطین نامگذاری کند تا اینکه روز غزه نیز مانند روز جهانی قدس فرصتی باشد تا فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلوم غزه را به گوش جهانیان برساند.

جنگ 22 روزه با مقاومت مردم غزه به پایان رسید ولی رژیم صهیونیستی چند سال بعد جنگ دیگری را به غزه تحمیل کرد.

جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه نواز غزه در تاریخ 17 تیر سال 1392 آغاز شد. این سومین جنگ دامنه دار اسرائیل علیه مردم غزه طی 6 سال اخیر به لحاظ مدت زمان جنگ طولانیترین جنگ این رژیم علیه فلسطینیها از زمان اعلام موجودیت خود در سال 1948 تلقی میشود.

در این جنگ 51 روزه 2200 فلسطینی به شهادت رسید و هزاران نفر مجروح شدند که دستکم 550 نفر از شهدا کودکان بودند. بعد از 51 روز اسرائیل به خاطر اینکه اهدافی که میخواست نرسید با رسوایی و ذلت بیشتری میدان را خالی کرد اما مقاومت توانست حداقلی از خواستهای خود را محقق سازد.

دستاوردهای این جنگ برای مقاومت فلسطین گشوده شدن همه گذرگاهها برای تبادل کالا، افزایش محیط ماهگیری در سواحل غزه از دو مایل به شش مایل و ... بوده است. هر چند در عمل میبینیم که بسیاری از تعهدات عملی نشده و مردم غزه بعد از گذشت بیش از یک سال همچنان در بدترین شرایط مورد تصور زندگی میکنند.

محاصره خفقان آور غزه توسط رژیم صهیونیستی در ارسال کمکهای انسان دوستانه به غزه بی ثباتی ایجاد کردهاست؛ مصر گذرگاههای رفح و بعضی راههای خروجی اصلی غزه را به سوی دنیای خارج بسته است که این عمل اوضاع را برای ساکنان غزه وخیم تر کرده است.

گذرگاه رفح بین غزه و مصر در چهار ماه اول سال گذشته فقط 5 روز باز بوده است. حدود سی هزار فلسطینی از جمله بیماران و دانشجویان در انتظار ورود به مصر هستند.

از سوی دیگر اسرائیل از ورود مصالح ضروری چون تیر آهن و سیمان که برای بازسازی ساختمان اساسی هستند به غزه شدیدا ممانعت میکند. حدود 800 هزار کامیون مصالح ساختمانی برای ساخت خانه، مدرسه، امکانات بهداشتی و درمانی و دیگر زیر ساختها که نابود شده یا آسیب دیدهاند در غزه مورد نیاز است.

نظر شما
پربیننده ها