پژمان کاشفی:

"سیاریحون" در مورد یاران میرزا کوچک‌خان جنگلی است

نویسنده و کارگردان سیاریحون گفت: سعی کردیم در این نمایش ایستادگی "آگل" در مقابل حاکم زورگو را به خوبی نشان دهیم.
کد خبر: ۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ - 24November 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پژمان کاشفی کارگردان نمایش سیاریحون با یادآوری داستان "گیلهمرد" که توسط بزرگ علوی به نگارش درآمده و در آن به مقاومت "آگـُل" از همرزمان میرزا کوچکخان جنگلی میپردازد، اظهار داشت: منبع اقتباسی ما برای نگارش سیاریحون داستان "گیله مرد" بوده و سعی کردیم در این نمایش ایستادگی "آگل" در مقابل حاکم زورگو را به خوبی نشان دهیم.

وی افزود: نمایش "سیاریحون" حدود هشت سال پیش توسط حمید ابراهیمی اجرا شد که من نیز در آن پروژه با آقای ابراهیمی همکاری داشتم. در مدت هشت سال گذشته علاقه من به این متن حفظ شد و اکنون، زمان را برای اجرای دوباره آن مناسب دیدم.

کارگردان مطرح کشور تصریح کرد: در اجرای جدید "سیاریحون" سعی کردهایم تغییرات عمدهای را نسبت به هشت سال پیش انجام دهیم و با رویکردی کاملا جدید به اجرای آن وارد شویم. حمید ابراهیمی به عنوان نویسنده در کنار ما نبود ولی ایدههایش همیشه و در همه حال همراه ما بود.  

وی اظهار داشت: حمید ابراهیمی با تغییرات به وجود آمده در کار چندان موافق نبود اما ما مجبور بودیم برای اینکه جذابیت کار را افزایش دهیم و آن را برای مخاطب دلچسب کنیم تغییراتی را در نمایشنامه به وجود آوریم.

کاشفی ادامه داد: ابوالفضل حاجیعلیخانی، ندا گلرنگی، سپهر گودرزی، مصطفی اکبری، حمیدرضا طوبایی، شقایق فتحی و جمال فؤادیان بازیگرانی هستند که در این نمایش ما را همراهی میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار