شبکه خبری المسله خبر داد؛

پیشروی نیروهای عراقی به سمت آخرین پایگاه‌های داعش در استان الانبار

فرمانده عملیات الانبار عراق اعلام کرد که نیروهای دولتی به سمت سه منطقه در شرق رمادی که جزو آخرین پایگاه‌های داعش در این استان محسوب می‌شود، پیشروی کرده‌اند.
کد خبر: ۶۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ - 23January 2016

پیشروی نیروهای عراقی به سمت آخرین پایگاه‌های داعش در استان الانبار

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری المسله، اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات الانبار عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی با کمک نیروی هوایی ارتش به سمت مناطق جویبه، السجاریه و حصیبه در شرق رمادی پیشروی کردند.

به گفته المحلاوی مقاومت داعش در این مناطق ضعیف است و خانوادههایی که داعش به اسارت گرفته از محدوده عملیات دور هستند.

نیروهای عراقی اخیرا موفق شدهاند شهر رمادی، مرکز استان الانبار و بیشتر مناطق این استان را آزاد کنند.

به گفته منابع عراقی ارتش از دو محور عملیات آزادسازی منطقه السجاریه را آغاز کرده است. این عملیات برای خروج تمامی غیرنظامیان یک هفته به تاخیر افتاده بود.

در مقابل داعش حملات خود را به مناطق تل مشیهید، المضیق و جویبه در مجاورت با السجاریه افزایش داده است. در حمله انتحاری داعش به این مناطق تعدادی از نیروهای عراقی کشته شدند.

در همین راستا ارتش آمریکا اعلام کرد که یگانی از نیروهای ویژه این کشور از دو روز پیش به پادگان عین الاسد در شهر البغدادی رسیدهاند تا به نیروهای عراقی برای جنگ با داعش در الانبار کمک کنند. سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که این نیروها نیروهای جدید نبودهاند بلکه جایگزین نیروهای فعلی شدهاند.

فرماندهی نیروهای عشایر الانبار نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی طی درگیریهای اخیر در رمادی موفق شدند نزدیک به 700 داعشی را از پای درآورند و آنها را در اماکنی در این شهر دفن کردند. برخی از اجساد نیز در زیر آوار قرار دارند.

همچنین منابعی در استان صلاح الدین اعلام کردند که نیروهای امنیتی مانع حمله داعش با چند قایق در رود دجله در نزدیکی شهر بیجی شدند و سه قایق متعلق به داعشیها را منهدم کردند.

فرماندهی عملیات سامراء نیز اعلام کرد که نیروهای مردمی عملیات نظامی را علیه تجمع داعشیها در منطقه الزورة انجام داده و خسارتهای سنگینی را به آنها وارد کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار