عیوضی:

کارگاه‌های مداوم، کمبودهای داستان انقلاب را جبران می‌‌کند

جلسات کارگاهی داستان انقلاب اگر به شکل مداوم برگزار شود نه تنها کمبودهای آثار این جریان ادبی را جبران می‌کند، بلکه انگیزه‌ای را برای نویسندگان این حوزه فراهم می‌آورد.
کد خبر: ۶۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ - 22January 2016

کارگاه‌های مداوم، کمبودهای داستان انقلاب را جبران می‌‌کند

به گزارش گروه فرهنگی دفاع پرس، عیوضی، داستاننویس انقلاب اسلامی و برگزیده جشنواره داستان انقلاب، گفت: عرصه داستان انقلاب عمیقا نیازمند کار مداوم در عرصه داستاننویسی است و من بشخصه بارها و بارها این موضوع را متذکر شدهام؛ ولی متاسفانه هنوز هم چنین اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در قالب مصاحبهها و گفتوگوها و میزگردهایی که رسانهای میشود بارها گفتهام که اگر در حوزه داستان انقلاب کار مداوم نداشته باشیم و کارها پیگیری نشود، نمیتوان امیدی داشت که نقصها و کمبودهای این حوزه مرتفع شود.
 
نویسنده داستان انقلابی «عقربهها خوابشان می آید» افزود: این حوزه نیازمند جلسات مداومی با حضور استادان و نویسندگان است تا آثار این زمینه عرضه شود و آسیبشناسی مطلوبی در این جلسات صورت گیرد.
 
به گفته عیوضی، این جلسات علیرغم رفع کمبودهای این جریان ادبی، انگیزهای را برای نویسندگان این حوزه نیز فراهم میکند و قطعا تولیدات را هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی ارتقا خواهد داد.
 
نویسنده داستان انقلابی «کفشهایت را پشت در بگذار» با بیان اینکه یکی از عمدهترین مشکلات داستانهای انقلاب اسلامی امروز ما کلیشهزدگی آثار است، افزود: رفع این مشکل هم دقیقا با حضور در کارگاههایی که در طول سال و به طور مداوم برگزار میشود رفع خواهد شد. زیرا در چنین کارگاههایی مشکلات به صورت کاربردی مطرح میشود و برای کاستن آنها تلاش میشود.
 
عیوضی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره داستان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: چنین جلسات و کارگاههایی نهایتا به ارتقای کیفی جشنواره داستان انقلاب میانجامد؛ زیرا باعث میشود داستانهایی که به این جشنواره میرسد کمنقصتر و کیفیتر باشد. 
 
هشتمین دوره جشنواره سراسری داستان انقلاب دوشنبه 5 بهمن ماه ساعت 17:30 در تالار سوره حوزه هنری برگزار میشود.
نظر شما
پربیننده ها