افتتاح نمایشگاه عکس اردوهای گروهی جهادی سردشت

نخستین «نمایشگاه گروهی عکس اردوهای جهادی سردشت» با 53 عکس از سیر فعالیت اردوهای جهادی در روستاهای مختلف سردشت در گالری شماره 1 خانه عکاسان گشایش یافت.
کد خبر: ۶۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ - 24January 2016

افتتاح نمایشگاه عکس اردوهای گروهی جهادی سردشت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس نخستین «نمایشگاه گروهی عکس اردوهای جهادی سردشت؛ دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پژشکی ایران» عصر دیروز 3 بهمنماه با حضور کاظم رجبعلی استاد مدرسه قرآن دانشگاه تهران و عکاسان و اعضای این اردوی جهادی در سالن شماه یک خانه عکاسان ایران حوزه هنری گشایش یافت.

به نقل از حوزه هنری، این نمایشگاه شامل 53 عکس در قطع 50 در 70 است که توسط عکاسانی چون زهرا عباسی، زهره مقدسی، مریم کمار، مهدی حاجی هاشمی و حسین افخمی تهیه شده است.

کاظم رجبعلی استاد مدرسه قرآن دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گروهی با بیان اینکه نمایشگاه عکس اردوهای جهادی سردشت تلفیقی از دو مفهوم است، افزود: نخستین مفهوم «اردوای جهادی» است و دومین هنر عکاسی است. هر دوی این موارد متضمن دغدغههایی هستند که هدف از آنها تاثیرگذاری بر مخاطب است.

وی ادامه داد: دوستانی که اردوهای جهادی را برنامهریزی میکنند و عموما بچههای ارزشی هستند و دغدغه نظام و انقلاب اسلامی را دارند. اینها وقتی وارد اردوهای جهادی میشوند مردم آنها را به عنوان نمایندگان نظام میبینند و انگار نظام جمهوری اسلامی در اینها مجسم شده است.

رجبعلی افزود: در چنین شرایطی نوع ارتباطی که مردم با این دوستان برقرار میکنند و ارتباط متقابلی که این دوستان با آنها دارند موضوعیت پیدا میکند و این دوستان دغدغه تاثیرگذاری بر مردم محروم را دارند و کارهایشان در این ارتباط معنا پیدا میکند.

این پژوهشگر قرآن اظهار کرد: از طرف دیگر وقتی عکاسی میخواهد از کارهای اعضای اردوهای جهادی عکس بگیرد، به این میاندیشد که چطور باید عکسهایی گرفت که اولا بتواند اخلاص و منش یاریگرانه این بچهها را نشان دهد و از طرف دیگر هم اثرگذاری قابل قبولی بر مخاطب داشته باشد.

وی توضیح داد: قرآن در این زمینه میتواند در سه جا به یاری ما بیاید؛ نخست اینکه در حوزه ایدهپردازی دستاندرکاران اردوهای جهادی و دوستان عکاس به آنها کمک کند و به آنها ایده بدهد. دوم در دل کار همه این دوستان نیاز به جرقههایی دارند به عنوان نقطه عطف کارشان از آن استفاده کنند و قرآن در اینجا هم میتواند یاریرسان این دوستان باشد. سوم در مرحله اتمام کار است که قرآن میتوان راهنماییهای خوبی برای به انجام رساندن این برنامه داشته باشد.

رجبعلی در پایان گفت: ما در برنامهریزی برای این کار گسترده کمکهایی معنوی از سوره «عبس» گرفتیم که بر مبنای این سوره مبارکه ایدهها و شیوهها و اهدافمان را طرحریزی کردیم.

نظر شما
پربیننده ها