دبیرکل عصائب اهل الحق عراق مطرح کرد؛

اهداف طراحان حادثه المقدادیه عراق

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با اشاره به عامل شعله ور شدن فتنه‌های مذهبی در این کشور، هدف قرار دادن غیر نظامیان در استان دیالی را محکوم کرد.
کد خبر: ۶۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ - 24January 2016

اهداف طراحان حادثه المقدادیه عراق

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در گفتوگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: ائتلاف آمریکا فتنه مذهبی در عراق را با هدف تجزیه و فروپاشی این کشور شعله ور کرده است.

وی همچنین هدف قراردادن غیرنظامیان در المقدادیه در استان دیالی را محکوم کرد و از دستگاههای امنیتی و دولتی خواست که نقش خود در کشف و شناسایی عاملان جنایت المقدادیه ایفا کنند.

خزعلی گفت: حادثه المقدادیه اولین حادثه در استان دیالی نیست، زیرا ما شاهد انفجارهای پی در پی بودیم که در این استان رخ داده است و این در حالی است که ما شاهد این انفجارهای مشکوک در سایر استانها مانند صلاحالدین یا بغداد نیستیم، زیرا دیالی استان مختلطی است و در استان صلاحالدین تعداد شیعیان کم هستند و استان الانبار هم تقریبا یک استان کاملا سنی است.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در ادامه اظهار داشت: حادثه المقدادیه در راستای تلاش برای شعله ور کردن فتنه طایفهای و همزیستی مسالمتآمیز بین اهل تسنن و شیعه صورت گرفته است.

شهرستان المقدادیه بیش از یک هفته قبل شاهد حوادثی خونین در پی دو انفجار تروریستی بود که در پی آن 70 شهروند عراقی کشته یا زخمی شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار