امیری اسفندقه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شاعران برای خواندن اشعار در محضر رهبر انقلاب محدودیتی ندارند

شاعر آئینی کشورمان گفت: مقام معظم رهبری به مسئولین ضیافت ماه مبارک رمضان، هرگز سفارش شعری نداده‌اند. تمام شاعران در حضور ایشان برای خواندن هر شعری در هر قالب و با هر موضوعی مختارند و هیچ سفارش یا محدودیتی نبوده است.
کد خبر: ۶۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ - 25January 2016

شاعران برای خواندن اشعار در محضر رهبر انقلاب محدودیتی ندارند

مرتضی امیری اسفندقه شاعر آئینی کشورمان در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به ظرفیت معرفی شاعران جوان کشورمان در جلسات شعرخوانی در حضور رهبرمعظم انقلاب گفت: امیدوارم که در تداوم این جلسه عزیز و امین شاعران جوان دیگری که معرفی نشدهاند از طریق این جلسه معرفی شوند و جامعه ادبی این جوانان شاعر را بشناسد.

شاعر آئینی کشورمان با تاکید بر معرفی شاعران عرصه شعر شاهد اظهار کرد: شاعران بسیار خوبی در عرصه ادبیات شاهد فعالیت دارند و نمونه این شاعران حمیدرضا حامدی، دکتر سودایی، مرتضی حنیفی، علیرضا حنیفی و دیگران هستند که قبلاً معرفی شدهاند، اما امیدواریم به طور ویژه در این جلسه دعوت و معرفی شوند زیرا به نوعی مغفول ماندگان جامعه ادبی هستند.

وی عرصه شعر شاهد را تداوم ادبیات دفاع مقدس دانست و افزود: شاعران جوان عرصه شعر شاهد ادامه دهنده ادبیات دفاع مقدس هستند.

امیری اسفندقه همچنین درباره آخرین کتاب منتشر شده از جلسات شعر خوانی در محضر رهبر معظم انقلاب با عنوان«آیینهگردانی» گفت: این کتاب فیضی است که به رخ کشیده شده است. مجموعه شعرهایی که از صافی نقد صاحب نظران گذشته و حرفی برای گفتن دارند.

شاعر آئینی کشورمان در ادامه گفت: همین که اشعار خوانده شده در جلسات شعرخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب بر صحیفه روزگار مسطور شده انشالله بر زبانها هم جاری شود.

وی در پاسخ به شبهه ای درباره سفارشی بودن موضوعات شعرها گفت: تا جایی که من مطلع هستم مقام معظم رهبری به مسئولین ضیافت ماه مبارک رمضان که من از آنها به عنوان انجمن امین یاد میکنم هرگز سفارش شعری نداده اند. تمام شاعران در شب شعر خوانی در حضور رهبرمعظم انقلاب آزاد هستند که هر شعری در هر قالبی با هر موضوعی ارائه کنند و هیچ سفارش یا محدودیتی نبوده است.

اسفندقه در پایان با بیان اینکه در این جلسات همه نوع شعری خوانده میشود تاکید کرد: شعر عاشقانه، آئینی، سیاسی و اجتماعی در محضر رهبر انقلاب خوانده شده و سعه صدری که در آن جلسه جاری است زبانزد عام و خاص است.

نظر شما
پربیننده ها