جشنواره شعر فجر به افغانستان سفر می‌کند

چهار شاعر ایرانی برای شرکت در محافل شعرخوانی و دیدارهای فرهنگی ادبی در افغانستان، از سلسله برنامه‌های خارجی دهمین جشنواره شعر فجر، راهی کابل شدند.
کد خبر: ۶۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ - 01February 2016

جشنواره شعر فجر به افغانستان سفر می‌کند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دکتر اسماعیل امینی (دبیر علمی جشنواره)، علیرضا قزوه، ناصر فیض و محمدجواد شاهمرادی (آسمان)، تهران را به مقصد کابل ترک کردند تا عصر دوشنبه در برنامه محفل شعر به میزبانی «حلقه ادبی پردیس» در پایتخت جمهوری اسلامی افغانستان حاضر شوند.

ملاقات با وزیر فرهنگ افغانستان، شعرخوانی و حضور در ضیافت شام وزیر، از دیگر برنامههای چهار شاعر ایرانی در روز دوشنبه است و سهشنبه به بازدید از مزار خلیلالله خلیلی و سیدجمالالدین اسدآبادی، بازدید از اتاق ایرانشناسی و ملاقات با استادان زبان فارسی دانشگاه کابل خواهد گذشت.

همچنین شرکت در دومین محفل شعردوستی مشترک ایران و افغانستان در سالن وزارت اطاعات و فرهنگ کشور افغانستان از دیگر برنامههای شاعران ایرانی در کشور فارسیزبان همسایه خواهد بود.

سفر به افغانستان دومین برنامه برونمرزی دهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر است که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برپا میشود.

دهمین جشنواره شعر فجر به دبیری علمی دکتر اسماعیل امینی و دبیری اجرایی مهدی قزلی از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، اوایل اسفندماه امسال در تهران به کار خود پایان میدهد.

نظر شما
پربیننده ها