العهد بررسی کرد؛

هراس رژیم صهیونیستی از پیروزی ارتش سوریه در حومه حلب

مقامات رژیم صهیونیستی از پیروزی‌هایی که ارتش سوریه و متحدان آن اخیرا در شمال سوریه به دست آورده‌ و در حال پیشروی نیز هستند، ابراز نگرانی می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ - 08February 2016

هراس رژیم صهیونیستی از پیروزی ارتش سوریه در حومه حلب

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، مقامات رژیم صهیونیستی از پیروزیهایی که ارتش سوریه و متحدان آن اخیرا در شمال سوریه به دست آوردهاند و هم اکنون نیز در حال پیشروی هستند، ابراز نگرانی میکنند. چرا که آنها معتقدند، گسترش پیروزیهای ارتش سوریه در شمال این کشور رژیم صهیونیستی را در مرزهای شمالی سرزمین اشغالی با خطر جدی مواجه میسازد.

بر همین اساس «یووال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی طی سخنانی در «بئر السبع» اشغالی با اشاره به تحولات اخیر سوریه اظهار داشت: آنچه که در سوریه رخ میدهد، تحولات میدانی را به نفع بشار اسد و متحدانش تغییر میدهد لذا میزان خطر این تحولات بر رژیم صهیونیستی از تونلهای حماس و تسلیح حزب الله بیشتر است.

وزیر صهیونیستی ضمن هشدار به پیشروی ارتش سوریه در حلب تاکید کرد: با ادامه پیروزی ارتش سوریه و متحدانش در شمال این کشور ایران و حزب الله در جولان حضور خواهند یافت.


وضعیت حومه شمالی حلب

از سوی دیگر شبکه دو رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به اینکه حزبالله و ارتش سوریه توانستند راههای مواصلاتی برای امداد رسانی به معارضان سوریه در حلب را قطع کنند، گزارش داد: قطع راههای امداد رسانی به معارضان سوری ضربه مهلکی به تروریستهاست و ممکن است در مدت زمان کوتاهی حلب را که دومین شهر بزرگ سوریه محسوب میشود، محاصره کنند.

براساس گزارش این شبکه، با توجه به اینکه خطر شکست برخی از گروههای مسلح وجود دارد و سعودیها هم خیلی نگران هستند لذا سعودیها تهدید به اعزام نیروهای زمینی به سوریه میکنند اما معلوم نیست که این اظهارات در چارچوب وعدههای توخالی است یا نه! چرا که آنها هیچ کاری بدون هماهنگی آمریکاییها انجام نمیدهند.

پایگاه «تایمز اوف اسرائیل» نیز با اشاره به اینکه عربستان سعودی تنها کشوری است که میتواند تعادل را به نفع معارضان تغییر دهد، نوشت: پیشگویی در این مرحله بسیار سخت است که آیا برنامه عربستان سعودی برای نجات سوریه یک تعهد واقعی است یا نه یک تهدید تو خالی است.

این پایگاه در ادامه نوشت: این اقدام سعودیها (اعزام نیرو به سوریه) درحالی  صورت میگیرد آنها همچنان در جنگ علیه یمن درگیر هستند و لذا به خاطر کاهش قیمت نفت با کمبود بودجه مواجه هستند اما این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در دوره پسا تحریم قرار دارد  و به شکوفایی اقتصادی خود ادامه میدهد.

شبکه ده رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، کسانیکه در اسرائیل، آمریکا و عربستان تحولات سوریه را با نگرانی زیادی دنبال میکنند، میدانند که بشار اسد در سوریه قویترین حاکم است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار