مهمترین اتفاقات روز هشتم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر؛

اقتباسی از رمان جنایات و مکافات، «عادت نمی کنیم»، «برادرم خسرو» و اژدها وارد می‌شود

بخش سودای سیمرغ امروز با نمایش «پل خواب» ساخته اکتای براهنی، «عادت نمی‌کنیم» ابراهیم ابراهیمیان، «برادرم خسرو» کاری از احسان بیگلری و «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۶۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ - 08February 2016

اقتباسی از رمان جنایات و مکافات، «عادت نمی کنیم»، «برادرم خسرو» و اژدها وارد می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس امروز دوشنبه 19 بهمن، هشتمین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش «آزادی» ساخته رضا فرهمند و کمیل سهیلی و «ممیرو» کاری از هادی محقق در بخش سینما حقیقت و سینمای هنر و تجربه از دقایقی پیش آغاز به کار کرد.

بخش سودای سیمرغ امروز با نمایش «پل خواب» ساخته اکتای براهنی، «عادت نمیکنیم» ابراهیم ابراهیمیان، «برادرم خسرو» کاری از احسان بیگلری و «اژدها وارد میشود» به کارگردانی مانی حقیقی ادامه خواهد یافت.

«پل خواب»؛ اکتای براهنی

«پل خواب» اولین تجربه بلند اکتای براهنی، اقتباسی از رمان «جنایات و مکافات» نوشته داستایفسکی است که توسط براهنی به نگارش درآمده و در خط داستانی آن آمده است: طبق یک قانون کلی، آدمها، حتی گناهکاران، بیش از حد تصور ما ساده و ساده دلاند و ما خود نیز چنینایم.

بازیگران «پل خواب» عبارتند از ساعد سهیلی، هومن سیدی، آناهیتا افشار، شهین تسلیمی، علیرضا ثانیفر و با حضور اکبر زنجانپور.

«عادت نمی کنیم»؛ ابراهیمیان

ابراهیم ابراهیمیان که اولین تجربه کارگردانی در سینمای بلند داستانی را با «ارسال آگهی تسلیت به روزنامه» تجربه کرد امسال و در سی و چهارمین دوره جشنواره با فیلم جدیدش با نام «عادت نمیکنیم» در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

ابراهیمیان فیلمساز جوان سینمای ایران در فیلم «عادت نمی کنیم» کارگردانی متفاوتی نسبت به نخستین فیلم خود داشته و از جهت ساختار فضای جدیدی را تجربه کرده است. تدوین این فیلم به طور مشترک به عهده ژینوس پدرام و ابراهیم ابراهیمیان بوده است.

فیلم «عادت نمی کنیم» داستان دو خانواده است که دوستی دیرینه ای با یکدیگر دارند ولی به دلایلی درگیر مسائلی می شوند. محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، پانته آ پناهی ها و هدیه تهرانی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. همچنین شیرین یزدان بخش، حدیث میرامینی و رویا حسینی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«برادرم خسرو»؛ احسان بیگلری

«برادرم خسرو»، اولین فیلم سینمایی احسان بیگلری در مقام کارگردان است؛ او و پریسا هاشمپور بهصورت مشترک فیلمنامه این اثر را به نگارش درآوردهاند. سعید ملکان هم تهیهکنندگی این فیلم را برعهده دارد.

ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی، شهاب حسینی و بیتا فرهی از بازیگران اصلی «برادرم خسرو» هستند.

خلاصه داستان فیلم: قصه دو برادر که مجبور هستند مدتی را کنار هم سپری کنند...

بیگلری پیش از این اعلام کرده بود که فیلم «برادرم خسرو» شبیه فیلمهای اواخر سینمای ایران نیست؛ اگر بهدنبال فیلمی هستید که کمی کنکاش روانشناختی داشته باشد و حال و حوصله تماشای فیلمی را دارید که روایت آرام و با صبر و حوصلهای دارد، قطعا از تماشای این فیلم لذت میبرید.

«اژدها وارد میشود»؛ مانی حقیقی

«اژدها وارد میشود» با نام قبلی (شن،جن،ین) بعد از 60 جلسه فیلمبرداری در 18 فروردین ماه به پایان رسید، این اثر در قشم و پس از آن در تهران مراحل فیلمبرداریاش را پشت سرگذاشت.

«اژدها وارد میشود» به نویسندگی، کارگردانی و تهیهکنندگی مانی حقیقی ساخته شده است. بازیگران اصلی این فیلم، امیر جدیدی، همایون غنیزاده، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری و کیانا تجمل هستند.

مانی حقیقی پیش از این ساخت فیلمهای چون «کارگران مشغول کارند»،«آبادان»، «کنعان»، «پذیرایی ساده» و... را در کارنامه هنریاش دارد.

نظر شما
پربیننده ها