سرلشکر جعفری:

ده‌ها هزار گردان بسیجی در خط مقدم مقابله با تهدیدات دشمن حضور دارند

فرمانده کل سپاه گفت: ده‌ها هزار گردان بسیجی در قالب گردان‌های امام حسین(ع، امام علی(ع)، بیت‌المقدس و کوثر در خط مقدم مقابله با هر گونه تهدیدی قرار دارند.
کد خبر: ۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱ - 29November 2013

ده‌ها هزار گردان بسیجی در خط مقدم مقابله با تهدیدات دشمن حضور دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار سرلشکر پاسدار "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش بزرگ عاشورائیان فارس با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج و بسیجیان با حضور حماسی، فعالانه و آگاهانه خود در همه عرصههای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و امنیتی از انقلاب اسلامی حمایت کرده و امروز با تشکیل دهها هزار بسیجی در خط مقدم مقابله با تهدیدات دشمنان قرار دارند.

سرلشکر جعفری با اشاره به گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج ادامه داد: هر چند ارادهٔ شکلگیری بسیج از سال 1342 به عنوان ارادهٔ الهی رقم خورد و همانطور که امام (ره) فرمودند: «سربازان من کودکان شیرخوار امروز هستند» همان شیرخواران در سال 1357 پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و در سال 1359 نیز با حضور در جبهههای حق علیه باطل حماسه بزرگی را خلق کردند که علاوه بر استحکام پایههای نظام انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردند.
 
وی با بیان اینکه بسیج و بسیجی پس از پیروزی انقلاب در صحنههای مختلف امنیتی، سازندگی، اجتماعی و فرهنگی فعالانه و آگاهانه حضور داشته است، افزود: بسیجیان با استقامت و حضور خود در تمامی عرصهها زحمات زیادی کشیدند تا این میراث گرانقدر را به نسلهای آینده بسپارند.
 
سرلشکر جعفری با تأکید بر اینکه باید شکرگزار نعمت اسلام، ولایت، هدایت و داشتن مردم انقلابی و حاضر در صحنه باشیم، ادامه داد: حضور مردم انقلابی و همیشه حاضر در صحنه جوهرهٔ اصلی انقلاب اسلامی است و باید خدا را بابت این نعمات شاکر بوده و یاد شهدای گرانقدر و جانبازان و خانواده های معزز آنها را گرامی بداریم که عزت و برکت ایران اسلامی مدیون آنهاست.
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای دفاع مقدس تضمین بالای امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این امنیت بالا را مرهون حضور بسیجیان جان بر کف و نیروهای مسلح مقتدر هستیم و بعید است تا زمانی که بسیج و بسیجی در این کشور وجود دارد دشمنان دست به حماقتی بزنند و سودای تجاوز به خاک ایران را در سر بپرورانند.
 
وی با بیان اینکه آمادگی نظامی کامل بسیجیان نیروی بازدارندهای در برابر تهدیدات است، گفت: امروز در گردانهای مختلف بسیج مثل بیتالمقدس و امام حسین (ع) آمادگی بالایی را شاهد هستیم و بنده گزارشی را از این سطح آمادگی تهیه و خدمت مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) ارائه کردهام که باعث خوشحالی معظم له شد.
 
سرلشکر جعفری افزود: نوع جدیدی از تهدید دشمن طراحی و سازماندهی شده است که نمونه آن را میتوان در فتنه 88 مشاهده کرد که توطئهای ضد امنیتی بود. در زمان فتنه 88 گردانهای امام علی (ع) با این سطح از آمادگی و آموزش در عرصه های امنیتی و مبارزه با اغتشاشات شهری نداشتیم، اما امروز به حمدالله مجهز به این نیرو هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان در چند سال اخیر تهدیدات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را برای تضعیف جمهوری اسلامی سازمان دهی کردند، تصریح کرد: دشمنان تصور میکنند با تصویب و اعمال تحریمهای اقتصادی میتوانند ملت مؤمن و انقلابی ایران را تسلیم خواسته های نامعقول خود کنند؛ غافل از اینکه ملت مسلمان ایران تا آخرین قطره خون بر پای آرمانهای امام (ره)، شهدا و انقلاب ایستاده است.
 
وی ادامه داد: خدا را بابت آگاهی و بصیرت مردم شاکریم که با حضور گسترده در حماسه 22 بهمن سال گذشته و شرکت میلیونی پای صندوقهای رأی انتخابات در سال جاری، عمق بصیرت خود را نشان دادند و حماسه سیاسی عظیمی را آفریدند.
 
وی خاطرنشان کرد: در سراسر کشور برادران بسیجی در گردانهای عاشورا و خواهران بسیجی نیز در گردانهای الزهرا (س) سازماندهی شدند، علاوه بر اینها دهها هزار گردان امام حسین (ع)، امام علی (ع)، بیتالمقدس و کوثر در آمادگی کامل هستند تا در عرصههای فرهنگی، اجتماعی و محرومیت زدایی از مناطق محروم، فعالیت کنند.
 
فرمانده کل سپاه گفت: تحقق ارتش بیست میلیونی نشانگر جذب و علاقه مردم به بسیج است که همگی آمادهٔ دفاع از انقلاب و آرمانهای امام (ره) هستند.
 
وی با بیان اینکه علاوه بر این جمعیت بیست میلیونی بسیجی تعداد زیادی از مردم نیز دارای تفکر بسیجی هستند ولی در بسیج ثبت نام نکردهاند تصریح کرد: در هیچ برهه زمانی شاهد چنین اتفاقی نبودهایم و اسلام هم در هیچ زمانی شاهد چنین اتحادی نبوده است.
 
سرلشکر جعفری با اشاره به گسترده تر شدن دامنه تهاجم فرهنگی دشمنان در اثر پیشرفت تکنولوژی، فناوری الکترونیکی، و رسانهای یادآور شد: دامنه تبلیغ انقلاب اسلامی نیز به موازات این پیشرفتها گسترش و توسعه یافته و اثرات خود را بر مردمان حقطلب میگذارد هر چند دولتهای مستکبر که بیداری ملت خود را در پیروی از انقلاب اسلامی به ضرر خود میدانند و با همه توان و امکانات در مقابل گسترش و نفوذ انقلاب اسلامی ایستادگی میکنند و با استکبار جهانی برای بلند نشدن صدای اسلام همکاری میکنند.
 
وی با بیان اینکه پیام اسلام در حال گسترش و انتشار است، افزود: انتشار و جذابیت پیام اسلام نشان از حادثهای در آینده دارد که زمان آن را نمیدانیم، ولی این نکته مبرهن است که ملت ایران پرچمدار نهضت انتظار هستند و این حرکت اسلامی مردم ایران به نهضت ظهور حضرت ولی عصر (عج) متصل خواهد شد.
 
سرلشکر جعفری ادامه داد: شعار انقلاب اسلامی همان شعار و اهداف انقلابی و قرآنی است و این اهداف و شعارها همان یاری دین خداست. البته اراده خداوند بالاتر از آن است و حتی بدون حرکت مردم نیز گسترش مییابد و اراده خدا بر توسعه اسلام به دست مؤمنان قرار دارد و به خاطر همین مسئله در قرآن مؤمنان در زمره مجاهدانی که صاحب فضل عظیم هستند معرفی شدهاند.
 
وی با بیان اینکه بسیجیان از جمله همین مجاهدان هستند، گفت: بسیج همواره در همه عرصههای انقلاب اسلامی حاضر و آماده است و در برابر هر دشمنی که با ملت ایران مخالفت ورزد به شدت مقابله خواهد کرد و منتظر روز فراخوان میمانند که به یاری امام عصر (عج) بشتابند.
 
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه باید سلاح ایمان و خود سازی را در کنار سلاح نظامی داشته باشیم، افزود: اگر میخواهید حق را بشناسیم و از قافله انقلاب عقب نمانیم و در برابر انقلاب و مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) قرار نگیریم باید بر ایمان خود بیفزاییم.
 
وی با تأکید بر ضرورت خودسازی معنوی بسیجیان تصریح کرد: اگر میخواهید خدا راه های مجاهدت و قدرت تمیز حق و باطل را به ما نشان دهد چارهای به جز اندوختن تقوا نداریم، چرا که انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به خلوص و تقوا نیاز دارد.
 
سرلشکر جعفری افزود: باید توانمندیهای خود را با نور ایمان بپرورانیم و بدانیم که با داشتن بصیرت، تقوا، اخلاص و تکیه بر ظرفیت داخلی و بومی سازی دانش میتوانیم در مقابل دشمنان پیروز باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه اخلاص در عمل اجر شهادت را دارد، تصریح کرد: وقتی با کمی تلاش میتوان اجر شهدا را به دست آورد عقل حکم میکند فرصت را از دست ندهیم و دشمنان بدانند تا وقتی این روحیه در میان بسیجیان است نمیتوانند ملت ایران را شکست دهند.
 
فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای عضو 5+1 گفت: گر چه مقام معظم رهبری در مقطع کنونی و بنا بر خواست عمومی اجازه مذاکره با دشمنان را در قالب نرمشی قهرمانانه دادهاند ولی دشمنان و معاندین ملت ایران و کسانی که در داخل به انقلاب اعتماد ندارند بدانند مقاومت و پایداری درسی است که ملت ایران از عاشورا، امام حسین (ع) و یاران سیدالشهدا آموختهاند و این درس همواره در ذهن و قلب آنهاست، زیرا که انقلاب اسلامی با این الگو شکل گرفت و دشمنان بدانند که اگر تحریمهای ظالمانه خود را دهها برابر افزایش دهند مردم ایران تا وقتی که بسیج و بسیجی وجود دارد استقامت خواهند کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار