امام جمعه مشهد: ما باید در عرصه موسیقی مولد باشیم نه مقلد

آیت‌الله علم الهدی گفت: در عرصه هنر هفتم، موسیقی و شعر باید امکانات را در اختیار جوانان قرار دهید و آن‌ها را یاری کنید که حوزه فعالیت خودشان را توسعه دهند که ورود نیروهای کارآمد متعهد، به این عرصه سبب تغییر فضای حاکم می‌شود. خیلی جاها با یک حرکت ساده و جذاب فضای دگرگون می‌شود.
کد خبر: ۷۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ - 17February 2016

امام جمعه مشهد: ما باید در عرصه موسیقی مولد باشیم نه مقلد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، آیتالله علمالهدی امام جمعه مشهد مقدس با غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور دیدار کرد.

در این دیدار آیتالله سید احمد علمالهدی با اشاره به نقش بسیج، اظهار داشت: بسیج یکنهاد انقلابی است و باید کار انقلابی انجام بدهد که اگر حرکت قوی باشد خیلی مشکلات مرتفع میشود. بسیج مانند سپیده صبح امیدبخش است و هر مشکلی در بسیج حل میشود.

وی افزود: حرکتهایی که در بسیج صورت میگیرد، حرکتهای با ارزش و بنیادی است چون در آن نیروهای با استعداد شناساییشده و پا  به عرصه آموزش میگذارند.

امامجمعه مشهد یادآور شد: هنر رُند امروز، هنر هفتم و موسیقی است که هر دوی آن برای جوان جذاب است ولی فضا در عرصه این دو بهگونهای است که خانوادههای مذهبی به آن ورود پیدا نمیکنند و اینیکی از مشکلات است. باید در این زمینه یک پیرایش صورت بگیرد.

آیتالله علم الهدی متذکر شد: با خط و عقاید شهید آوینی هنرمندان زیادی داریم، اما آنچه که باعث شد این شهید عالیقدر فضا را بشکند این بود که کمر همت را بست و از خیلی منافع و موقعیتهایی که برایش پیش آمده بود دل کند و یک فضایی را ایجاد کرد که اگر حیات او ادامه میکرد، اگر کسی وارد آن فضا میشد میتوانست فعالیت کند. امروز فضا آنقدر آلوده است که قابل اصلاح و درستشدنی نیست و این عرصه به یک میدان جولان برای نیروهای غیر ارزشی تبدیلشده است.

وی در خصوص وظیفه بسیج هنرمندان تصریح کرد: شما بهعنوان بسیج هنرمندان باید فضایی را به وجود بیاورید که نیروهای کارآمد و متعهد که تعدادشان هم کم نیست در آن فضا گرد هم بیایند و آموزشهای لازم درزمینهٔ هنر را طی کنند و با حضور آنها در عرصه اجتماعی فضا رنگ دیگری به خود میگیرد.

آیتالله علم الهدی در خصوص موسیقی تأکید کرد: ما باید در حوزه موسیقی بهجای اینکه مقلد باشیم مولد باشیم و هنرمندان متعهد و انقلابی آثاری را در حوزه انقلاب اسلامی تولید کنند.

امامجمعه مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر که شاهد موفقیتهای چشمگیر جوانان در عرصه هنر هفتم و جشنواره فیلم فجر هستیم هنرمندان متدین و انقلابی جوان کشور میتوانند از طریق برخورداری از امکانات و وارد میدان شدن در سالهای آینده موفقیتهای قابل توجهی را در جشنواره فیلم فجر کسب کنند.

آیتالله علمالهدی، ادامه داد: در عرصه هنر هفتم، موسیقی و شعر باید امکانات را در اختیار جوانان قرار دهید و آنها را یاری کنید که حوزه فعالیت خودشان را توسعه دهند که ورود نیروهای کارآمد متعهد، به این عرصه سبب تغییر فضای حاکم میشود. خیلی جاها با یک حرکت ساده و جذاب فضای دگرگون میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار