در یادمان شهدای هفتم تیر«سرچشمه»؛

کتاب «خانه روزنامه‌نگاران جوان» رونمایی می‌شود

مجموعه خاطرات، دیدگاه‌ها و گفت‌وگوهای دست‌اندرکاران خانه روزنامه‌نگاران جوان در کتابی با عنوان «خانه روزنامه‌نگاران جوان» منتشر شد.
کد خبر: ۷۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ - 17February 2016

کتاب «خانه روزنامه‌نگاران جوان» رونمایی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «خانه روزنامهنگاران جوان» در جشن سالگرد «خانه» رونمایی میشود. این کتاب شامل تمام گفتوگوهای منتشر شده حجتالاسلام محمدرضا زائری، مدیرعامل «خانه روزنامهنگاران جوان» بعد از تعطیلی این موسسه است.

انتشار این کتاب از این جهت اهمیت دارد که نخستینبار و به طور جامع، ناگفتههایی درباره دلایل تاسیس و راهاندازی این موسسه فرهنگی، مطبوعاتی، اهداف و دلایل موفقیت چشمگیر فعالیتهای آن در مدت اندک پس از آغاز به کار، مشکلات پس از آن و سپس مسائلی که به تعطیلی خانه روزنامهنگاران جوان منجر شد در گفتوگوهای مدیرعامل و دستاندرکاران آن مطرح شده است.

«ناگفتههای م. ز از انحلال خانه»، «خانه تهدید به بمبگذاری شده بود! (گفتوگو با سیدناصر جزایری، قائممقام مدیرعامل خانه)»، «بانیان تعطیلی خانه از هر دو جناح بودند (گفتوگو با جواد محقق، عضو هیات مشاوران خانه)»، «حسننیت تنها کفایت نمیکند (گفتوگو با حسین دهباشی از مدیران خانه)»، عناوین تعدادی از گفتوگوهای این کتاب است.

درادامه، یادداشتهایی از محمدرضا زائری، مرتضی توکلی و حمیدرضا داداشی منتشر شده و در بخش «یادداشتهای شفاهی» دیدگاهها و نظرات علیاکبر اشعری، از بانیان خانه روزنامهنگاران، سیدعلی کاشفی خوانساری، اولین مدیر روابط عمومی خانه و سردبیر فصلنامه تخصصی مطبوعات کودک و نوجوان(از نشریات خانه) عرفان نظرآهاری، از مسوولان خانه را میخوانیم.

در بخش «پیوستها» نیز فرازهایی از دفاعیه محمدرضا زائری در دادگاه مطبوعات، روزشمار خانه روزنامهنگاران جوان، نگاهی به نمودار تشکیلاتی خانه، معرفی جزوهها و نشریات خانه آمده و بخش پایانی کتاب نیز به تصاویر اختصاص یافته است.

کتاب «خانه روزنامهنگاران جوان» نخستین جلد از مجموعه کتابهای «تجربه» است. این مجموعه بنا دارد به معرفی و بازخوانی تجربیات مجموعهها و موسسات موفق فرهنگی بپردازد.

کتاب «خانه روزنامهنگاران جوان» در حاشیه جشن بیستسالگی خانه روزنامهنگاران جوان رونمایی خواهد شد.

جشن سالگرد خانه روزنامهنگاران جوان روز شنبه اول اسفندماه سال جاری از ساعت 16 تا 18 در مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر(سرچشمه) واقع در نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفیپور برگزار میشود.

خانه روزنامهنگاران جوان در دهه فجر سال 1374 با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای جوان و با شعار «جایی که هر نوجوانی میتواند بنویسد» و «تو بنویس، ما منتشر میکنیم»، آغاز به کار کرد و در مدت فعالیت خود در حوزه فرهنگ منشا آثار فراوان بود. اکنون بعد از گذشت بیست سال،  اعضای آن گردهم میآیند تا با دیگر خاطرات خود را مرور کنند و به تبادل تجربیات خود بپردازند.

نظر شما
پربیننده ها