فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

برگزاری کنگره شهدا شروع یک کار بزرگ در حوزه دفاع مقدس است

سردار محمد شاهرخی گفت: برگزاری کنگره شهدا در استان شروع یک کار بزرگ در حوزه دفاع مقدس است که مهم‌ترین آن جمع‌آوری و ثبت آثار شهدا است و باید در دراز مدت پیگیری و دنبال شود.
کد خبر: ۷۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ - 22February 2016

برگزاری کنگره شهدا شروع یک کار بزرگ در حوزه دفاع مقدس است

به گزارش دفاع پرس از قزوین، سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحبالامر(عج) استان قزوین در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان که شب گذشته در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدا در استان شروع کاری بزرگ در حوزه دفاع مقدس است که مهمترین آن جمعآوری و ثبت آثار شهدا است و باید در دراز مدت پیگیری و دنبال شود.

فرمانده سپاه صاحبالامر با انتقاد از روند کند پیشرفت در حوزه اجرای ستاد کنگره شهدا تصریح کرد: پیش از این دستورالعملها و کمیتهها و وظایف هر کمیته ستاد کنگره شهدا مشخص و امور زیر بنایی انجام شده اما کاری در حوزه اجرا صورت نگرفته است.

جانشین ستاد کنگره شهدای استان افزود: البته در خصوص جمع آوری آثار شهدا کار های خوبی انجام شده است بطوری که از 3 هزار و 18 شهید استان، آثار هزار و 891 شهید جمعآوری شده که شامل  یک میلیون و 121 هزار قطعه عکس، 11 هزار و 400 سند، یک هزار و 400 وصیتنامه و یک هزار و 39 دقیقه فیلم رزمندگان است.

شاهرخی بیان کرد: همانطوری که در دفاع مقدس به اندازه پهنه کشور همه در آن سهیم بودند و نقش ایفاء کردند در نشر و ترویج و جمع آوری آثار آن نیز همه ادارت از محل بودجه های فرهنگی کمک و حمایت کنند تا کار ستاد کنگره پیش برود وگرنه بودجه مشخصی در هیچ اداره ای برای این موضوع وجود ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چون شیوه کاراجرایی کنگره شهدا مشخص نیست و یک سردرگمی در آن وجود دارد و سؤال و پیگیری در خصوص نقاط ضعف و قوت نمیشود در امر اجرا متوقف هستیم، امیدواریم همه همت کنند تا بتوانیم نقش استان قزوین در دفاع مقدس را مشخص کنیم.

نظر شما
پربیننده ها