حمله شیمیایی به حومه دمشق از ادعا تا واقعیت؛

تجارت تروریست های تکفیری با اجساد قربانیان/ تلاش غرب و ارتجاع عرب برای تطهیر "دروغ بزرگ"

مخالفان و افراد مسلح به علت پیشرفت های گسترده ارتش سوریه دچار سردرگمی شده اند و با طرح این اتهامات برای فرار به جلو تلاش می کنند. اما همین جنایات اخیر برای روشن شدن هویت آنها کافی است.
کد خبر: ۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲ - 24August 2013

تجارت تروریست های تکفیری با اجساد قربانیان/ تلاش غرب و ارتجاع عرب برای تطهیر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، 28 ماه از آغاز درگیری ها در کشور سوریه می گذرد و بسیاری از ناظران بین المللی در این مدت با انواع تجزیه و تحلیل ها در صدد بر آمدند تا ریشه ها و علل بحران در سوریه را بررسی نمایند. برخورد چندگانه غرب با موضوع سوریه خود می تواند عنوان گزارشی جداگانه باشد، اما در این مقال در پی آن خواهیم بود تا به جدیدترین ادعای تروریست های تکفیری و حامیان صهیونیستی آنها بپردازیم.

جبهه مخالفان دولت و ملت سوریه در تازهترین مرحله از دروغ پراکنی و هجمه تبلیغاتی گسترده علیه نظام بشار اسد، ارتش سوریه را به حمله شیمیایی به مناطقی از حومه دمشق متهم کرده اند، در حالی که به دلایل متعدد میدانی و نظامی، اصولا انجام چنین عملیاتی غیرممکن است.

جملات زیر بخش های از اخبار منتشر شده در رسانه های غربی و حامیان تروریست ها است: "گروه های مخالف حکومت سوریه روز چهارشنبه اعلام کردند که نیروهای دولتی شهرک زملکا واقع در حومه شرقی پایتخت را زیر آتش گرفتهاند که در اثر آن، بیش از 100 نفر کشته شدهاند. ادعای مخالفان درباره حمله شیمیایی ارتش سوریه به منطقه  "غوطه" شرقی در استان ریف دمشق، نوعی جنگ روانی برای تحت الشعاع قرار دادن ماموریت هیأت تحقیق سازمان ملل است".

حمله شیمیایی به مواضع تروریست ها در سوریه ادعای جدیدی است که رسانه های غربی در چند روز گذشته بر طبل آن کوبیده و سعی نمودند با استفاده از این ترفند رسانه ای افکار عمومی را علیه مقاومت در سوریه تحریک نماید. این مسئله در حالی است که منابع دولتی سوریه هرگونه حمله شیمیایی یا کابرد گاز سمی را در شهرک زملکا واقع در حومه شرقی پایتخت سوریه که تحت کنترل مخالفان دولت است، با قاطعیت رد می کنند، مخالفان با استفاده از رسانه های حامی خویش تصاویری خیالی از کشته ها و مجروحان "حمله شیمیایی" که شامل کودکان نیز می شود، انتشار داده اند.

جمع آوری یک نسل کشی در چند ساعت!

اولین موضوعی که می بایست به آن پرداخته شود میزان و شدت این حملات است. بسیاری معتقدند اگر این حملات به حدی گسترده بوده که چنین تلفات عظیمی که رسانه های غربی آن را گزارش کرده اند، پس جمع آوری اجساد با آن سرعت در منطقه امکان پذیر نخواهد بود.

پیش از این نیز هنگام ورود هیأت حقیقت یاب اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه، دروغ ها و اتهامات فراوانی مطرح شد و رسانه ها و کشورهای حامی تروریست ها به این ادعاها و دروغ بافی ها دامن زدند.

این اتهامات و ادعاها اصولا بر مبنای منطق و عقل سلیم مطرح نمی شود؛ در این مناطق درگیری های پراکنده ای روی می دهد و ارتش در همه جای آن حضور دارد، بنابراین اگر ارتش در این مناطق از گازهای شیمیایی استفاده کند، خود هم دچار تلفات قابل توجهی می شد.

راز هیئت حقیقت یاب و تلاش رسانه ای غرب صهیونی

اینگونه اتهامات همیشه از سوی مخالفان در زمانی مطرح می شود که سازمان ملل در خاک سوریه در حال تحقیقات است؛ زیرا آنها می کوشند شکست در برابر ارتش را جبران کرده و ارتش را بدنام کنند، اما کسی فریب آنها را نمی خورد.

مخالفان این فیلم ها و عکس ها را از قبل آماده کرده بودند. اگر واقعاً، حمله شیمیایی شده بود کسی نمی توانست اجساد را به این شکل موجود در تصاویر جمع آوری کند و به این سرعت و شتاب از آنها تصویر برداری کند؛ زیرا سلاح های شیمایی بسیار خطرناک هستند. بنابراین، مخالفان و افراد مسلح برای تحریف افکار عمومی با استفاده از رسانه های حامی تروریست با خون کسانی که خود آنها را به قتل رسانده اند، تجارت می کنند.

شکست در جبهه مبارزه، علت شانتاژ رسانه ای

موج جدید دروغ پردازی گروه های تروریستی و کشورها و شبکه های ماهواره ای حامی آنان، ناشی از آن است که ارتش سوریه، بزرگ ترین عملیات نظامی چند ماه اخیر را برای بیرون راندن تروریست های عضو گروهک های مختلف، به ویژه وابستگان شبکه تروریستی القاعده از حومه دمشق آغاز کرده و این مساله، تروریست ها و حامیان آنها را در بُهت و سردرگمی قرار داده است.

مخالفان مسلح در سوریه پس از این سردرگمی، انتشار شایعاتی مبنی بر حمله شیمیایی نیروهای ارتش سوریه به حومه دمشق را آغاز کرده اند و با انتشار چنین شایعاتی درصدد کاستن از شدت تاثیر عملیات نظامی ارتش سوریه علیه تروریست ها هستند. وضعیت به جایی رسیده که کشورهای اروپایی و اتحادیه عرب نیز تمام توان و نیروی خود را برای تبلیغ این "دروغ بزرگ" بسیج کردند.

لازم به ذکر است غرب با شروع بازی چندگانه در پی آن است تا علت حضور خود در منطقه خاورمیانه در میان افکار عمومی توجیه نماید.

نظر شما
پربیننده ها