انتشار سوگندنامه‌ شاعران فارسی‌ زبان درباره شیخ‌ النمر

اگر شیخ النمر به شهادت برسد جنایات آل سعود را به گوش جهانیان می‌رسانیم

شاعران فارسی‌زبان در دفاع از جانِ شیخ نمر النمر که در عربستان به اعدام محکوم شده است، سوگندنامه‌ای را منتشر کردند.
کد خبر: ۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰ - 02December 2013

اگر شیخ النمر به شهادت برسد جنایات آل سعود را به گوش جهانیان می‌رسانیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شاعران فارسیزبان در دفاع از جانِ شیخ نمرالنمر، روحانی شیعه عربستانی که در بیدادگاه رژیم شاه عربستان به اعدام محکوم شده، سوگندنامهای را منتشر کردند.

شاعرانی همچون علیرضا قزوه، عبدالرحیم سعیدیراد، رضا اسماعیلی، امیر سیاهپوش ، محمدرضا ترکی، قادر طراوت پور، علی محمد مودب، فاضل نظری، محسن عربخالقی، علی داوودی، محمدحسین نعمتی، مهشید رهبری، محمد جواد آسمان رستم عجمی از تاجیکستان، عزیز مهدی از هند، سعید بیابانکی، محمود حبیبی کسبی، کمال شفیعی، مرتضی امیری اسفندقه، رضا احسانی، مهدی مظفری ساوجی، مرتضی حیدری آل کثیر، حسنا محمدزاده، فریبا یوسفی، علی فردوسی، محمد حسین جعفریان، محمدسرور رجایی از افغانستان، قنبرعلی تابش از افغانستان و .... این سوگندنامه را منتشر کردهاند.

در متن این سوگندنامه که مدیران سایت شاعران فارسیزبان در دفاع از شیخ النمر آن را تنظیم  کردهاند، آمده است:

"ما شاعران فارسیزبان کشورهای مختلف همقسم میشویم که چنانچه روحانی آزاده و مبارز، شیخالنمر، را که ماههاست در زندانهای رژیم عربستان دربند است، عوامل آل سعود و شاه عربستان به شهادت برسانند، ما با سرودن شعر به زبان فارسی و ترجمه آن به همهی زبانها و نشر آن در فضاهای مجازی و کتابهای مستقل و گروهی، جنایات یزیدیان و حجاجیان و هیتلرهای آل سعود را به گوش مردمان جهان و نسلهای آینده فریاد خواهیم کرد. باشد که این سوگندنامه بهعنوان برگی زرین از آزادگی شاعران فارسیزبان در تاریخ به ثبت برسد."

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار