رئیس دیوان عدالت اداری:

مردم با حضور حماسی خود افتخار دیگری آفریدند

رئیس دیوان عدالت اداری با تقدیر از حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای، گفت: ملت بزرگ ایران روز جمعه برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب اسلامی افزود.
کد خبر: ۷۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ - 02March 2016

مردم با حضور حماسی خود افتخار دیگری آفریدند

 به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه یازدهم اسفندماه هیات عمومی دیوان گفت: مردم با حضور حماسی خود افتخار دیگری آفریدند و با حضور 62 درصدی خود پای صندوقهای رای، منتخبان خود را به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فرستادند.

وی افزود: خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که این ملت و مملکت را متنعم به نعمت امنیت که از نعمات بزرگ است، گردانید و این امنیت مرهون حضور مردم و هوشیاری، بیداری و تلاش مسئولان کشور است، آنهم کشوری که اطراف آن را ناامنی فرا گرفته است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه خوشبختانه طی این ایام، کوچکترین حادثهای که امنیت انتخابات را مخدوش کند، در کشور اتفاق نیفتاده است بیان کرد: خداوند را شکر میگوییم که هم  مردم حضور چشمگیری داشتند و هم امنیت حاکم بود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین از تلاش، پشتکار و صداقت دست اندرکاران انتخابات تقدیر و اظهار امیدواری کرد همه کسانی که توانستند در این انتخابات، آراء مردم را به دست آورند، کمر همت ببندند و صادقانه وظیفه خود را انجام دهند.

وی با اشاره به برخی بداخلاقیهای رسانهای در سایتها و مطبوعات گفت: برخی عناوین، تیترها و عباراتی که در روزنامهها و فضاهای مجازی طی ایام انتخابات منتشر شده است، با مکتب حضرت علی(ع) که خود را تربیت یافته آن میدانیم، سازگار نیست. آنچه در برخی موارد اتفاق افتاده است، ریختن آبروی افراد و ظلم به آنان بوده است.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ظلم تنها کشتن افراد نیست، بلکه بالاترین ظلم به بندگان خدا، این است که انسان به آبرو، حیثیت و شرف افراد، خدشه و صدمه وارد کند.

حجتالاسلام والمسلمین منتظری اظهار داشت: در روایات آمده است که آبروی مسلمان در پیشگاه خداوند از کعبه هم مقدستر است. این انتخابات اگرچه افتخاراتی برای ما داشته است ولی گاهی شاهد برخی رفتارهای دور از شان مسلمانی نیز در آن بودهایم.

وی با بیان اینکه ما کاری به بحث جناحهای سیاسی نداریم وخود را برادرانی میدانیم که ممکن است تفکر و نگاههای مختلف داشته باشیم، ادامه داد: با همه اختلافها نباید در میدان سیاست آبرو و شرف مسلمانی را مورد هدف قرار دهیم، زیرا به دست آوردن یک کرسی ارزشی ندارد که انسان کارهای خلاف شان و شرع انجام دهد.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: همه باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم و آنچه در برخی سایتها، مقالات و روزنامهها شاهد بودیم دلالت بر این دارد که به فکر عاقبت و آینده نیستیم، زیرا این رفتارها با هیچ معیار اسلامی جور در نمیآید و معلوم نیست نمایندهای که به این ترتیب وارد مجلس شود، در آنجا چگونه رفتار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری درادامه با اشاره به سخنی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) گفت: آن حضرت میفرمایند، «به خدا قسم اگر مرا شبها تا صبح در حالی که بیدارم روی خارهای تیز بکشانند و زنجیر به دست و پای من ببندند، این حالت برایم محبوبتر و زیباتر از آن است که کاری کنم که فردای قیامت وقتی خداوند و پیامبر خدا(ص) را ملاقات میکنم به بندهای ظلم کرده باشم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار