ما آماده‌ایم-48/ معاون اجرایی سپاه تهران در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حضور زائران راهیان نور از 12 کشور مسلمان/ اشتیاق زائران خارجی برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس

معاون اجرایی سپاه تهران با اشاره به اشتیاق زائران خارجی برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس کشور گفت: پیش بینی ما در خصوص اردوهای برون مرزی راهیان نور امسال اینست که از حدود 12 کشور مسلمان زائر داشته باشیم.
کد خبر: ۷۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 08March 2016

حضور زائران راهیان نور از 12 کشور مسلمان/ اشتیاق زائران خارجی برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس

سرهنگ اصحاب کریمی معاون اجرایی سپاه تهران بزرگ در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: همانطوری که از شواهد و قرائن پیدا است، امسال در بعد داخلی و خارجی از استقبال قابل توجهی نسبت به اردوهای راهیان نور در دورههای گذشته برخوردار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اسفند ماه در واقع فصل دانشجویی سفرهای راهیان نور است، افزود: بعد از بیست و پنجم اسفند ماه حوزههای شرقی پایگاههای مقاومت ما کار خود را نسبت به اردوهای برون مرزی راهیان نور آغاز میکنند و برآورد ما نسبت به سال گذشته اینست که امسال حضور گسترده تری را از زائران کشورهای مسلمان شاهد خواهیم بود.

معاون اجرایی سپاه تهران بزرگ افزود: اگرچه 5 الی 6 سال از شروع این حرکت فرهنگی و معنوی می گذرد اما بازخود و سطح استقبال از این جریان فرهنگی- اعتقادی عالی بوده است. و تاکنون از کشورهایی چون ترکیه، لبنان، سوریه، عراق، پاکستان درخواست هایی جهت حضور در یادمانهای دفاع مقدس را داریم.

وی در خصوص آثار معنوی ناشی از رویارویی زائران دیگر ملل مسلمان با یادمانها و شهدای جنگ تحمیلی کشورمان گفت: ما احساس میکنیم که این عزیزان با شهدا، یادمانها و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بیگانه و غیرآشنا هیستند اما واقعیت اینست که بعد از وارد شدن در مناطق عملیاتی هنگامی که راوی تنها اسم یادمان را به زبان میآورد که مثلا اینجا شلمچه یا فکه است، مشاهده میکنیم که چگونه اشک در چشمانشان حلقه زده و منقلب می شوند.

سرهنگ اصحاب کریمی ادامه داد: اما هنگامیکه از آنان سوال میکنیم که چه چیزی باعث برانگیخته شدن احساسات شما شده و اینگونه منقلبتان میکند؟ می گویند خاک و در و دیوار این سرزمینها با ما حرف میزند و شهدا به زائران خود توجه دارند. و بنظرم این دریافت های معنوی از برکت خون شهدا است که تاثیر خود را بر همه انسانها با هر سلیقه و تیپ و گرایشی می گذارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار