ما آماده‌ایم-255/ سرتیپ دوم گلفام در بازدید از نمایشگاه راهیان نور پایگاه چهارم شکاری عنوان کرد:

نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس فراتر از استانداردهای جهانی نقش آفرینی کرد

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان و خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس فراتر از استانداردهای نظامی جهان نقش آفرینی کرده و حماسه آفریدند.
کد خبر: ۷۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ - 21March 2016

نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس فراتر از استانداردهای جهانی نقش آفرینی کرد

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس؛ رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان و خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس فراتر از استانداردهای نظامی جهان نقش آفرینی کرده و حماسه آفریدند.

امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام در حاشیه بازدید از نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس کاری منحصر به فرد و فراتر از مأموریت انجام داد و به ایفای نقش پرداخت.

وی اظهار کرد: در روزهای آغازین جنگ تحمیلی هواپیماهای شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایگاه های سراسر کشور به ویژه پایگاه چهارم شکاری دزفول برای شکار تانک های دشمن که تا کنار رودخانه کرخه در شمال خوزستان پیش روی کرده بودند وارد عمل شده و ماشین جنگی دشمن را زمین گیر کردند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش اظهار کرد: خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس عملیات های خلاقانه و شجاعانه ای را به ثبت رسانده و حماسه آفریدند. کاری که در استانداردهای نظامی جهان در تاریخ به نام خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

وی برپایی نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری دزفول را حرکتی ارزشمند در راستای به تصویر کشیدن بخشی از اقتدار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان پایلوت نیروی هوایی با برپایی نمایشگاهی، نقش نیروی هوایی را در هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشیده است.

امیر گلفام افزود: پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان یک نمایشگاه بزرگ دستاوردهای فرهنگی نقش نیروی هوایی را در این نمایشگاه به تصویر کشیده ضمن اینکه پرواز هواپیماهای شکاری و راوی گری خلبانان دفاع مقدس در طول برپایی این نمایشگاه در انتقال فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به نسل امروزی مهم و اثر گذار می باشد.

وی همچنین از آمادگی بالای یکان های نیروی زمینی و دریایی در نقاط مختلف استان خوزستان برای میزبانی کاروان های راهیان نور در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت:در مناطق مختلف استان خوزستان یادمان های زیادی از جمله یادمان شهید چمران، شهدای چذابه، رمضان و قرارگاه میشداغ از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبان کاروان راهیان نور و مسافران نوروزی می باشند.

امیر گلفام با اشاره به اجرای عملیات تک شبانه در پادگان میشداغ ارتش برای زائران راهیان نور افزود: این تک شبانه با مهمات جنگی انجام می شود تا صحنه یک جنگ واقعی را برای زائرین تداعی کند.

وی همچنین از نمایش بالگردهای هوانیروز برای نخستین بار در نمایشگاه پادگان حمید در مسیر جاده اهواز به خرمشهر خبر داد و گفت: در این نمایشگاه نقش هوانیروز در دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران برپایی نمایشگاه دریایی در خارک برای اولین بار را اقدامی ابتکاری و نو از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این منطقه از خاک میهن اسلامی در نوروز امسال دانست و گفت:در این نمایشگاه اقتدار نیروهای ارتش در حفاظت از خاک میهن اسلامی به تصویر کشیده شده است.

امیر گلفام با تجلیل از دست اندر کاران برپایی نمایشگاه ها و یادمان های دفاع مقدس در خوزستان از مردم شهر و روستاهای این استان به خاطر میزبانی خوب از زائران سرزمین های نور قدردانی کرد و گفت: مردم استان خوزستان علاوه بر رشادت و ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس، میزبان بسیار خوبی برای کاروان های راهیان نور هستند که باید از خدمات ساکنان مجاور یادمان های دفاع مقدس در استان خوزستان قدردانی کرد.

نمایشگاه هوایی راهیان نور نیروی هوایی از روز شنبه 29 اسفند ماه 1394 برای بازدید کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی افتتاح شد.

این نمایشگاه که در آن انواع جنگنده های بمب افکن و شکاری به نمایش در آمده تا 11 فروردین ماه 1395صبح و عصر برای بازدید مسافران نوروزی برپاست.

نظر شما
پربیننده ها