هنیه: انتفاضه وارد مرحله مسلحانه شده است/ مقاومت تنها سینه اشغالگران را نشانه می‌گیرد

نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که انتفاضه فلسطین وارد مرحله سوم و اجرای عملیات مسلحانه شده است.
کد خبر: ۷۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ - 25March 2016

هنیه: انتفاضه وارد مرحله مسلحانه شده است/ مقاومت تنها سینه اشغالگران را نشانه می‌گیرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، به نقل از خبرگزاری سما، اسماعیل هنیه طی سخنانی در جشنواره مردمی که جنبش حماس تحت عنوان «انقلاب برای قدس» در غزه برگزار کرد، گفت که هدف انتفاضه قدس، بیرون راندن اشغالگران از کل فلسطین است و انتفاضه نیز امروز وارد مرحله سوم و اجرای عملیات مسلحانه شده است.

وی همه گروههای فلسطینی را به مشارکت در این انتفاضه فراخواند و افزود: جنبش حماس تمایل دارد بهخاطر تحقق وحدت ملی انعطاف و نرمش نشان دهد و هدف ما نیز حمایت از انتفاضه و تقویت آن برای تحقق اهداف این انتفاضه است.

وی تصریح کرد: ما برای احیای وحدت ملی بر اساس مقاومت و حمایت از انتفاضه جهت استمرار آن تلاش میکنیم همچنان که انتفاضه نیز دارای اهداف فوری و آتی است و با وجود همه حوادثی که در منطقه رخ میدهد این انتفاضه ادامه خواهد داشت.

هنیه در ادامه گفت: جنبش حماس از تشکیل دولت وحدت ملی حمایت میکند و از دیدگاه ما مانعی برای وجود برنامه سیاسی جهت تشکیل این دولت وجود ندارد.

نایبرئیس دفتر سیاسی حماس همچنین اظهار داشت که این جنبش بهدنبال سازوکار محکمی برای اجرای همه توافقات آشتی و گفتوگو بین فتح و حماس است و هیچ جایگزینی برای گفتوگوی فراگیر ملی وجود ندارد.

هنیه همچنین از گفتوگو بین حماس و مصر خبر داد و آن را «امیدوار کننده» توصیف کرد. وی تصریح کرد: ما با برادران مصری خود در حال بررسی 3 پرونده هستیم که عبارت است از: تقویت روابط دوجانبه، کاهش درد و رنج مردم غزه از طریق بازگشایی گذرگاه رفح و کاهش محاصره و بررسی قضیه فلسطین بهطور کلی.

وی گفت که این گفتوگوها ادامه خواهد داشت تا سالهای سخت و تیرگی روابط پشت سر گذاشته شود و اسلحه فلسطینی نیز تنها دشمن اسرائیلی را نشانه خواهد رفت.

هنیه تصریح کرد که آغاز گفتوگو با رهبران مصری، نوید عبور از سالهای دشوار غزه و ساکنان آن را میدهد و اسلحه حماس نیز تنها سینه رژیم اشغالگر را هدف قرار خواهد داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار