بهزاد خورشیدی:

پوستر "تنهای تنهای تنها" بر اساس سادگی و تنهایی قهرمان فیلم شکل گرفت

طراح و گرافیست برجسته کشور گفت: تمبرهایی که در پوستر کار شد تمبرهای روسی و تمبرهای سازمان ملل بود و در نشان دادن حال و هوای فیلم بسیار کمک می‌کرد.
کد خبر: ۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴ - 09December 2013

پوستر

بهزاد خورشیدی، گرافیست مطرح کشور و طراح پوستر فیلم "تنهای تنهای تنها" در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با تحسین عنوان بندی بسیار زیبای فیلم اظهار داشت: این فیلم شباهت های بسیار زیادی به فیلم "دونده" امیر نادری دارد، این شباهت از جنوبی بودن هر دو کارگردان شروع می شود و به موضوع و محتوی و تکنیک فیلم می رسد.

وی افزود: در روزگاری نه چندان دور بحث ملی شدن صنعت نفت برای ایرانی ها به صورت یک مساله ملی مطرح بود و همه مردم ایران را به نوعی درگیر خود کرده بود، در حال حاضر هم بحث انرژی هسته ای در بین مردم ایران به صورت یک بحث ملی مطرح است و برای مردم بوشهرهم  که در کنار نیروگاه زندگی می کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این گرافیست ادامه داد: عنوان بندی فیلم می گوید که ما در فیلم با فردی طرف هستیم که بسیار تنها است و دست تنها می خواهد کاری بزرگ را انجام دهد، تاکید سه باره عنوان بندی فیلم بر "تنهایی" از همین مساله فیلم ناشی می شود. پسری که در فیلم است با سواد کمی که دارد و با روحیه روستایی و ساده و پاک خود می خواهد کاری را انجام دهد، او در انجام این کار بسیار تنها است حتی پدر و مادرش او را همراهی نمی کنند.

خورشیدی تصریح کرد: با توجه به بودجه بسیار کمی که برای تولید این اثر در اختیار عبدی پور بوده است به نظرم کار،  بسیار خوب و قابل توجه شده است. او می توانست به راحتی در دام شعار گرفتار آید و فیلمش را به یک اثر سفارشی بی خاصیت تبدیل کند اما این اتفاق نیافتاد و اثری آبرومند را به سینمای ایران تقدیم کرد.

وی افزود: من برای نشان دادن تنهایی شخصیت اول فیلم و همین طور بزرگ منشی او تصویر او را خلیی بزرگ روی پوستر جای دادم و برای نشان دادن حرارت و گرمای وجود او و اثر بخشی کار بزرگی که می خواهد بکند و همین طور تداعی کردن گرمای جنوب، برای لباسش از رنگ قرمز استفاده کردم. تمبرهایی که در پوستر کارشد هم تمبرهای روسی و تمبرهای سازمان ملل بود و در نشان دادن حال و هوای فیلم بسیار کمک می کرد.

طراح و گرافیست پوستر "تنهای تنهای تنها" گفت: برای طراحی پوستر این فیلم به عمد از کلیشه های رایج دور شدم و سعی کردم با تاکید مستقیم و ویژه ای که روی مضمون دارم پیام فیلم را به ساده ترین شکل به مخاطب ارائه کنم. بسیاری از دوستان تهیه کننده یا کارگردان فکر می کنند که اگر در پوستر فیلم هایشان از تصویر یک زن بیشتر از حد معمول استفاده کنند فروش فیلم بیشتر خواهد شد در صورتی که تجربه و تاریخ سینما نشان داده است که هیچ چیز به اندازه خود فیلم نمی تواند در جذب مخاطب موثر باشد .

نظر شما
پربیننده ها