یادواره شهدای مدافع حرم و 140 شهید بخش کاخک برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم و 140 شهید بخش کاخک از توابع شهرستان گناباد برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ - 02April 2016

یادواره شهدای مدافع حرم و 140 شهید بخش کاخک برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، مراسم یادبود شهدای مدافع حرم و یکصد و چهل شهید بخش کاخک از توابع شهرستان گناباد در بارگاه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) برگزار شد.

حجت­ الاسلام محمد جواد نظافت از اساتید حوزه و دانشگاه، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج)و از بنیانگذاران مؤسسه پژوهشی امام سجاد(ع)در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: فرهنگ شهیدان به تأسی از امام حسین(ع) و با فرمان امام راحل شکل گرفت، اما برخی از افراد درصدد کم رنگ نمودن این فرهنگ والا هستند.

وی افزود: متأسفانه خیلی از مشکلات ایجاد شده در شرایط کنونی کشور به دلیل کم رنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج)خاطرنشان کرد: اگر امروز فرهنگ شهدا در جامعه به معنای واقعی خود پیاده شود، ایران اسلامی هرگز در زمینه­ های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ دچار مشکل نخواهد شد و جایگاه خود را در سطح جهانی پیدا خواهد کرد.  

حجت ­الاسلام نظافت با بیان اینکه رونق اقتصادی وابسته به امنیت می باشد، خاطرنشان کرد: مذاکره امنیت ایجاد نمی­ کند بلکه آمادگی دفاعی به گفته آیات و روایات ایجاد کننده امنیت است.صلح با مذاکره حاصل نمی شود بلکه با نشان دادن قدرت حاصل می­ شود و خداوند نیز در قرآن فرموده که باید دشمن را ترساند و این ترساندن دشمن سبب ایجاد امنیت می­ شود.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد، شهدای مدافع حرم را ایجادکننده امنیت دانست و یادآور شد: شهدای مدافع حرم، مدافع ارزش­ها و تأمین کننده امنیت بودند و این شهدا برای ایجاد امنیت ایران اسلامی و دفاع از انقلاب اسلامی در حال مبارزه با دشمنان جان خود را تقدیم کردند.

حجت­ الاسلام نظافت در ادامه تأکید کرد: اگر مردم از ارزش­های جامعه دفاع کنند و نگذارند این ارزش­ها در جامعه کم رنگ شود و همچنین سبک زندگی اسلامی را در جامعه به صورت حقیقی نهادینه کنند، این حرکت مردم در واقع تداوم حرکت مدافعین حرم است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج)در پایان با اشاره به اینکه وحدت ملت نیز سبب ایجاد امنیت می شود، اذعان کرد: ملتی مقتدر است که حول محور ولی فقیه وحدت داشته باشند و این وحدت ایجادکننده امنیت است، اما برخی از افراد به بهانه منافع ملی درصدد تضعیف رهبری هستند اما باید بدانند جایگاه رهبری اینگونه تضعیف نمی ­شود، بلکه جایگاه آنها روز به روز تضعیف می­ شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار