رئیس دارالقرآن چهارمحال و بختیاری:

"طرح ملی ارزیابی حافظان قرآن" در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

رئیس دارالقرآن چهارمحال و بختیاری از ثبت نام ۱۱۰ نفر در یازدهمین دوره طرح ملی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ - 09April 2016

به گزارش دفاع پرس، مهدی پرتوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام حافظان قرآن کریم به منظور ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن از دوشنبه پنجم بهمن ماه 94 از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقران کریم آغاز و در تاریخ 14 فروردین سال جاری به پایان یافت.

وی با بیان اینکه 110 نفر در این دوره شرکت کردهاند افزود: از مجموع 110 شرکت کننده 85 نفر بانوان و 25 نفر آقایان هستند.

رئیس دارالقرآن چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از این تعداد 29 نفر در رشته حفظ کل، 23 نفر 20 جزء، 41 نفر 10 جزء و 17 نفر در رشته حفظ 5 جزء قرآن کریم شرکت کردهاند.

پرتوی خاطرنشان کرد: آزمون مرحله نخست طرح اعطای مدرک به حفاظ به صورت کتبی جمعه 24 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار میشود که مواد آن شامل سوالات مفاهیم و حُسن حفظ است.

وی گفت: داوطلبانی که نمره قبولی آزمون مرحله نخست را کسب کنند به آزمون مرحله دوم راه مییابند و در این مرحله باید پاسخگوی سوالات شفاهی حفظ قرآن کریم باشند.

رئیس دارالقرآن چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آن دسته از حافظان کل قرآن که مرحله دوم را با موفقیت پشت سر گذارند مدرک درجه 3 حفظ قرآن و عنوان «حافظ کل» را کسب میکنند و حافظان 20 و 10 جزء که موفق به کسب نمره قبولی شدند به ترتیب مدرک درجه 4 و 5 را دریافت میکنند.

پرتوی ادامه داد: حضور حافظان 5 جزء در این آزمون با هدف کسب آمادگی برای مراحل بالاتر صورت میگیرد و درجهای به آنها تعلق نمیگیرد اما در صورت قبولی مدرک حفظ 5 جزء دریافت میکنند.

وی بیان کرد: آزمون مرحله سوم این طرح شامل سوالات کتبی در زمینه مفردات قرآن کریم است و تنها حافظان کل قرآن کریم که در مرحله دوم حائز نصاب لازم شوند اجازه حضور در آزمون مرحله سوم را دارند و پذیرفته شدگان این مرحله از آزمون مدرک درجه 2 و عنوان «حافظ ممتاز» را دریافت میکنند.

رئیس دارالقرآن چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مرحله چهارم این آزمون با حضور حائزین حد نصاب قبولی مرحله سوم به شرط داشتن حداقل 10 سال سابقه تدریس در زمینه حفظ قرآن کریم برگزار میشود.

پرتویی گفت: کسانی که بتوانند نمره قبولی در این آزمون را کسب کنند مدرک درجه یک حفظ قرآن را اخذ و با عنوان «استاد حفظ» شناخته میشوند.

وی افزود: هر یک از درجات 1 تا 5 طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برای دارندگان آنها تسهیلاتی در زمینه تحصیلی و استخدامی به دنبال دارد.

نظر شما
پربیننده ها