هشدار واشنگتن به شهروندان آمریکایی و غربی درباره سفر به عربستان

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای درباره خطر سفر شهروندان این کشور و دیگر کشورهای غربی به عربستان هشدار داد.
کد خبر: ۷۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵ - 12April 2016

هشدار واشنگتن به شهروندان آمریکایی و غربی درباره سفر به عربستان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در آستانه سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی، واشنگتن به شهروندانش درباره سفر به این کشور عربی هشدار داده است.

اوباما قرار است در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که در تاریخ 21 آوریل (2 اردیبهشت) در ریاض برگزار میشود، حضور پیدا کند.

در همین حال و کمتر از دو هفته مانده به سفر اوباما، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیهای اعلام کرد: «وزارت خارجه از شهروندان آمریکایی میخواهد تا با دقت خطرات سفر به عربستان سعودی را در نظر گیرند.»

این بیانیه می افزاید «گزارشهایی از وجود تهدید علیه شهروندان آمریکایی و دیگر کشورهای غربی» در عربستان سعودی وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: «اهداف احتمالی شامل مجتمعهای مسکونی، هتلها، رستورانها، مراکز خرید، مدارس بین المللی و دیگر تاسیساتی  می شود که غربیها در آن حضور دارند.»

وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره هر گونه سفر به مناطق مرزی عربستان سعودی و یمن هشدار داد و گفت «اتباعی که با وجود نگرانیهای دولت آمریکا به این مناطق سفر می کنند، باید آگاه باشند» که در این مناطق احتمال روی دادن عملیات «تروریستی و جنایت کارانه» وجود دارد.

در این بیانیه همچنین «پرسنل دولتی آمریکا و خانواده هایشان» از حضور در فاصله 50 مایلی مرزهای یمن منع شده اند و از آمریکاییها خواسته شده است تا در هتلها و مجتمعهای مسکونی خود بمانند.

این بیانیه جدید در حالی صادر شده است که وزارت خارجه آمریکا در ماه سپتامبر 2015 درباره تلاش القاعده و داعش برای حمله به عربستان سعودی هشدار داده بود.

منبع: پرس تی وی

نظر شما
پربیننده ها