خبرگزاری «شینهوا» چین گزارش داد؛

ایران تنها مبارز واقعی علیه تروریسم در منطقه است/ نمایش انعطاف پذیری قدرت نظامی‌ ایران در رزمایش سپاه

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین رزمایش‌های نظامی‌اش را در جنوب شرق ایران آغاز کرد.
کد خبر: ۷۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ - 13April 2016

ایران تنها مبارز واقعی علیه تروریسم در منطقه است/ نمایش انعطاف پذیری قدرت نظامی‌ ایران در رزمایش سپاه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از شینهوا سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین رزمایشهای نظامیاش را در جنوب شرق ایران آغاز کرد.

این رزمایش در حالی صورت میگیرد که در حال حاضر نیروهای نظامی ایران توانمندترین ارتش در منطقه خاورمیانه محسوب میشود.

ارتش عراق فروپاشیده است، ارتش ترکیه درگیر مناقشات داخلی است و ارتش مصر نیز با وضعیت سیاسی کنونی با چالشهای مخصوص به خودش رو به رو است. نباید فراموش کرد که سایر کشورهای منطقه خاورمیانه فاقد ارتشهای ملی قدرتمند هستند.

خبرگزاری شینهوا چین نوشت: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سیستان و بلوچستان و در نزدیکی به مرز پاکستان و دریای عمان رزمایش خود را با استفاده از فن آوری هواپیماهای بدون سرنشین آغاز کرده است.

ایران در ماه مارس گذشته موشکهای بالستیک خود را آزمایش کرد که غرب به ویژه آمریکاییها را به وحشت انداخت. این کشور تنها مبارز واقعی علیه تروریسم در منطقه خاورمیانه به شمار میرود که نقش کلیدی و تعیین کننده ای در امنیت منطقهای ایفا میکند.

کشورهای غربی با اعتراض به برنامه موشکی ایران خطر استفاده این موشکها از کلاهکهای هستهای را هشدار دادند در حالی که ایران چنین برنامهای را کاملا رد میکند.

رزمایش سه روزه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از جنوب شرق این کشور تا مرزهای جنوب غربی آن ادامه خواهد داشت که در نوع خود یکی از بزرگترین رزمایشهای نظامی این منطقه به شمار میرود.

هم زمانی این رزمایش با سفر پادشاه عربستان به ترکیه را نیز میتوان با دید کارشناسی بررسی کرد. ایران همواره تمامی ادعایهای غرب را در خصوص برنامههای نظامیاش رد کرده و آنها را صرفا دفاعی میداند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار