سیدرضا میرکریمی در مراسم انتخاب«چهره هنر سال انقلاب»؛

از آسیا تا شاخ آفریقا؛ همه‌جا تاثیر فعالیت فرهنگی و تفکر انقلابی «فرج‌الله سلحشور» را دیدم

دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم گفت: من شخصاً هر جایی از آسیا تا شاخ آفریقا رفتم تأثیر فعالیت‌ فرهنگی ایشان و تفکر انقلابی‌اش را دیدم و امیدوارم اجرش را از خدا بگیرد.
کد خبر: ۷۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ - 13April 2016

از آسیا تا شاخ آفریقا؛ همه‌جا تاثیر فعالیت فرهنگی و تفکر انقلابی «فرج‌الله سلحشور» را دیدم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سید رضا میرکریمی کارگردان سینما و دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در مراسم انتخاب «چهره سال هنر انقلاب» که برای گرامیداشت مجید مجیدی نامزد چهره هنر انقلاب اسلامی برای سخنرانی آمده بود، گفت: قبل از هر چیز باید از شهید آوینی یاد کنم. بعد از آن یادی میکنم از هنرمند فقید مرحوم فرجالله سلحشور که من شخصاً هر جایی از آسیا تا شاخ آفریقا رفتم تأثیر فعالیت فرهنگی ایشان و تفکر انقلابیاش را دیدم و امیدوارم اجرش را از خدا بگیرد.

وی با اشاره به تصوری که بعضی از هنرمند انقلابی دارند، گفت: اگر تصور ما از هنرمند انقلابی این است که پرخاشگر و ستیزهجو باشد، پس مجید مجیدی هنرمند انقلابی نیست، اگر هنرمند انقلابی را کسی میدانیم که طلبکار است و به دیگری احترام نمیگذارد پس مجیدی هنرمند انقلابی نیست، اگر تصورمان این است که هنرمند انقلابی باید دم از اخلاق بزند و خودش اخلاقمدار نباشد، پس مجید مجیدی هنرمند انقلابی نیست.

میرکریمی اضافه کرد: تمام نامزدهایی که امسال اعلام شدند مصداق هنرمند انقلابی هستند که دیگران از دست و زبانشان در آسایشاند و پیش از آنکه به فکر خراب کردن باشند بهفکر ساختن هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار