حمید شاه‌آبادی:

"خواهرانه به وقت خیزران" داستان کربلا را با زبانی مدرن روایت می‌کند

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر دینی ریشه در تعزیه دارد و مردم این سبک از هنر نمایشی را به خوبی می‌شناسند.
کد خبر: ۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ - 11December 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حمید شاه آبادی مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از حضور در تالار وحدت و تماشای نمایش "خواهرانه به وقت خیزران" با ابراز خوشنودی از حضور جوانان در عرصه تئاترهای مذهبی، اظهار کرد: در تئاتر دینی همیشه با یک سبک خاص روبه رو هستیم و معمولا  کارهایی در این حوزه انجام می شود که محوریت آن بر داستان و سبک رئال است، همیشه در تئاتر دینی این رویه بر دیگر رویه ها غلبه داشته است. در حال حاضر و با ورود نسل جوان به حوزه تولید تئاتر های مذهبی لازم است که سبک های جدید را در این عرصه تجربه کنیم.  

وی افزود: تئاتر دینی ما ریشه در تعزیه دارد و مردم ما این سبک از هنر نمایشی را به خوبی می شناسند. با استفاده از ظرفیت های جدید مثل استفاده تخصصی از نور، صدا، فیلم و مجموعه ای از حرکت های نمایشی، روایت داستانی از عاشورا بسیار جذاب و دلپذیر است و تماشاگران خاص خود را خواهد داشت.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: مردم ما داستان کربلا و اتفاقات آن را هزاران بار و از راویان مختلف شنیده اند و از همه اتفاقات آن تصوری را در ذهن دارند؛ نمایش "خواهرانه به وقت خیزران" داستانی آشنا و مذهبی را با استفاده از تکنولوژی، زبان و شیوه مدرن به بهترین شکل روایت کرده و در این کار موفق بوده است.

مشاور هنری وزیر ارشاد افزود: این نمایش بار دیالوگ خود را روی دوش گروهی می اندازد که حرکت های نمایشی انجام می دهند وسعی می کند با تصویر و حرکت مفهوم و حس لازم را به مخاطب منتقل کند، حرکت اسب ها روی پیکر شهدای کربلا از تاثیر گذارترین لحظات این نمایش است. سیر درست تاریخ کربلا در این اثر نمایشی نشان داده شده است، ویژگی این اثر این است که مخاطب حرفه ای تئاتر را کانون هدف خود قرار داده است.

گفتنی است، اجرای نمایش "خواهرانه به وقت خیزران"، نوشته محمدرضا کوهستانی و کارگردانی حسین پارسایی، شب گذشته مصادف با 19 آذرماه، به پایان رسید.

نظر شما
پربیننده ها