رویترز گزارش داد؛

انهدام تانک ترکیه در حمله موشکی داعش/ ترکیه خواستار کمک ائتلاف برای مقابله با داعش شد

مقام‌های ترکیه اعلام کردند که آنکارا احتمالا از ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا خواهد خواست تا اقدامات قاطعانه تری را برای مقابله با تروریست‌های داعش در مرز این کشور با سوریه انجام دهند.
کد خبر: ۷۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ - 20April 2016

انهدام تانک ترکیه در حمله موشکی داعش/ ترکیه خواستار کمک ائتلاف برای مقابله با داعش شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، درخواست ترکیه از ائتلاف موسوم به ضد داعش برای اقدامات قاطع تر در مقابله با داعش در شرایطی است که روز سه شنبه شهر مرزی "کیلیس" برای دومین روز متوالی هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

نیروهای ترکیه نیز با شلیک موشک و راکت، پاسخ این آتش را داده اند. یک مقام امنیتی ترکیه گفته است که 3 فروند راکت از منطقه تحت کنترل داعش در سوریه به شهر مرزی کیلیس اصابت کرده ولی کسی در این حادثه کشته نشده است.

حسن کارا شهردار این شهر به رویترز گفت: 3 نفر بر اثر این حمله موشکی زخمی شده اند. روز دوشنبه نیز 5 نفر بر اثر اصابت 5 راکت به این شهر کشته شدند.

روز سه شنبه، یک فروند تانک ارتش ترکیه نیز در یک اردوگاه نظامی در شمال عراق هدف موشک تروریستهای داعش قرار گرفت. ترکیه در این اردوگاه نظامی، سربازان خود را برای مقابله با تروریستها آموزش می دهد.

شبکه سی ان ان ترکیه گزارش داده است که در حمله متعاقب نیروهای ارتش ترکیه حداقل 32 تروریست داعشی کشته شده اند.

یک مقام امنیتی ترکیه نیز تاکید کرد: تروریستهایی که این حملات را انجام می دهند، در حال تغییر مکان هستند. آنها با موتورسیکلت به مرز می آیند و راکتها را شلیک می کنند. ضربه زدن به این اهداف متحرک، کار آسانی نیست.

وزیر دفاع ترکیه نیز هفته گذشته اعلام کرد که ارتش در سرتاسر مرز کیلیس تاکنون 146 هدف تروریستهای داعش را منهدم کرده و 362 تروریست در این مدت کشته و 123 تروریست دیگر زخمی شده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار