معاون قضایی دادستان کل کشور:

انفعال دستگاه‌های مسئول در مقابل زمین‌خواری «مصیبت» است

معاون دادستان کل کشور با اشاره به انفعال برخی دستگاه‌ها برای پیگیری پرونده‌های مرتبط با زمین‌خواری و منابع طبیعی گفت: این انفعال، دستگاه‌های مختلف را گرفتار کرده در حالی که باید یقه‌گیری کنند و از نیمه‌های راه، کار را رها نکنند.
کد خبر: ۷۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ - 20April 2016

انفعال دستگاه‌های مسئول در مقابل زمین‌خواری «مصیبت» است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، محمدجواد حشمتی مهذب در همایش مستندسازی اراضی فرودگاههای کشور با اشاره به چالشهای موجود در رسیدگی به پروندههای مرتبط با زمینخواری و منابع طبیعی اظهار کرد: یکی از چالشها در این مسیر، طولانیشدن رسیدگی به پروندههای ضروری و فوری است.

این مقام مسئول در دادستانی کل کشور اضافه کرد: گرچه رئیس قوهقضائیه در این زمینه تاکیدهای فراوان دارد و حتی در استانها شعب ویژه برای این امور تشکیل شده اما این شعب، کارهای دیگری نیز دارند و به همین خاطر رسیدگی به این پروندهها با اطاله فراوان مواجه میشود و تا بخواهد به مجازات برسد، خاصیت خود را از دست میدهد.

حشمتی تاکید کرد: اگر همین مجازاتهای فعلی به موقع اعمال شود، به طور قطع میتواند بازدارنده باشد اما به خاطر طولانی شدن روند رسیدگیها، در اعمال مجازاتها مشکل داریم.

معاون قضایی دادستان کل کشور از دیگر چالشهای پیشرو را عدم همگرایی دستگاههای دولتی خواند و گفت: متأسفانه دستگاههای دولتی خیلی دیر همدیگر را پیدا میکنند؛ یعنی زمانی که طرف خورده، برده و تصرف کرده، دستگاههای ما تازه اول کار هستند.

وی گفت: بنابراین دستگاهها باید حساس باشند و همدیگر را در استانها و شهرستانها به سرعت پیدا و به موقع با معضل و مشکل برخورد کنند.

این مقام مسئول در دادستانی کل کشور با بیان اینکه در ارتباط با حفظ اموال، برخورد با متجاوزین و مستندسازی، قانون داریم افزود: هزاران ضابطه و قانون در این حوزه وجود دارد اما باید در همایشهای اینچنینی بنشینیم و قوانین را به مدیران یادآور شویم.

حشمتی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 93 فرمودند که پیگیریها گاهی وقتها خیلی خوب است اما نتیجهبخش نیست؛ این یعنی در وسط کار، موضوع رها میشود؛ متاسفانه این انفعال یک مصیبت است که دستگاههای ما را گرفتار کرده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از چالشهای دیگر در این حوزه این است که افراد طرف دستگاهها، زد و بندهای زیادی دارند و به سرعت از موقعیتها سوءاستفاده میکنند. به عنوان مثال زمینی واگذار شده اما واگذاری ایراد داشته که در این مواقع، این افراد بلافاصله دست بهکار میشوند و بخشهای مختلف را درگیر میکنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد که هر کس در این حوزه کوتاهی کند، مسئول است و در پیشگاه خداوند و قانون باید پاسخگو باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار