واردات تجاری کالا خارج از مسیر قانونی مشمول مقررات قاچاق کالا شد

مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای تعیین کرد واردات تجاری کالا خارج از مسیر قانونی و رسمی واردات، مشمول مقررات قاچاق کالا می‌باشد.
کد خبر: ۸۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ - 01May 2016

واردات تجاری کالا خارج از مسیر قانونی مشمول مقررات قاچاق کالا شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامههای توسعه کشور مصوب کردند واردات تجاری هر نوع کالا به کشور صرفاً از مبادی و مرزهای رسمی کشور مجاز است و انجام آن منوط به رعایت ضوابط فنی (گمرکی و تجارت خارجی)، ایمنی، بهداشتی، استانداردها و قرنطینهای است که پس از تصویب مرجع ذیصلاح مربوط توسط وزارتخانههای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی (حسب مورد) به گمرک ابلاغ میشود.

همچنین در تبصره دیگری از این ماده مصوب شد رعایت این ضوابط علاوه بر کالاهای ترخیص قطعی، برای کالاهای متروکه، ضبطی قطعیتیافته، بلاصاحب، صاحب متواری و مکشوفات قاچاق نیز الزامی است و نیز واردات تجاری کالا، خارج از مسیر قانونی و رسمی واردات، مشمول مقررات قاچاق کالا میباشد.

همچنین در ماده دیگری از این لایحه مصوب کردند اشخاص حقوقی خارجی مقیم خارج از ایران با معرفی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اعطای تسهیلات و تأمین مالی مشمول پرداخت مالیات موضوع ماده (107) اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 31 /4/ 1394 نمیباشند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار