سیدرضا میربابایی در گفتگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

«کمیک استریپ»های شهدا به نمایشگاه رسید/ کودکانه‌های انتشارات صریر

«سیدرضا میربابایی» دبیر شورای خاطره و مدیریت شعر سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: مجموعه «قهرمانان» به زندگی شهدای شاخص می‌پردازد و تا کنون 2 جلد آن درباره شهیدان صیاد شیرازی و محمد بروجردی، منتشر شده است.
کد خبر: ۸۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ - 09May 2016

«کمیک استریپ»های شهدا به نمایشگاه رسید/ کودکانه‌های انتشارات صریر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، انتشارات صریر با برپایی غرفه کودکان و نوجوانان در حوزه دفاع مقدس به بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران رفته است.

سید رضا میربابایی دبیر شورای خاطره و مدیریت شعر سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس که مدیر غرفه کودک و نوجوان هم هست درباره این غرفه گفت: انتشارات صریر امسال برای اولین بار اقدام به برپایی غرفه کودک و نوجوان در حوزه مقدس کرده و با توجه به اینکه سال اول بود و ما کتابهای زیادی هم نداشتیم با استقبال خوبی مواجه بودیم.

میربابایی درباره کارهای انجام گرفته در این غرفه گفت: مجموعه قهرمانان را امسال در نمایشگاه داریم که به صورت کمیک استریپ برای نوجوانان منتشر شده که باز خورد خوبی هم داشته است.

وی افزود: این مجموعه به زندگی شهدای شاخص میپردازد که تا کنون 2 جلد آن که در مورد شهید «محمد بروجردی» و «علی صیاد شیرازی» است منتنشر شده این مجموعه در نهایت به 45 شهید شاخص مثل «عباس بابایی» و «ابراهیم همت» میپردازد. همچنین در حوزه شعر و داستان هم کارهایی انجام دادهایم که در حال بررسی است.

دبیر شورای خاطره و مدیریت شعر سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، هدف از ایجاد چنین غرفهای را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین کودکان و نوجوانان میداند که خلاء آن در این گروه سنی احساس میشود.

میربابایی درباره بخش دیگر برنامههای این غرفه گفت: ما مسابقه هنری و ادبی «امیدان فردا» را داریم. این مسابقه ویژه 9تا 12 سال است. ما در برگههایی بخش ابتدایی یک داستان کوتاه را نوشتهایم و از شرکت کنندگان میخواهیم آن را به پایان ببرند و بعد از رنگ آمیزی تحویل دهند.

برگزیدگان مسابقه «امیدان فردا» در اختتامیهای که در روز پایانی نمایشگاه در سالن C سرای اهل قلم برپا میشود معرفی و تقدیر میشوند.

وی در پایان با انتقاد از سالن کودک و نوجوان گفت: هر چند شهر آفتاب فضایی وسیعتر از مصلا دارد اما غرفه کودکان و نوجونان تهویه مناسبی ندارد و هوای سالن به شدت گرم است که باعث میشود آنها از غرفهها استفاده مطلوب را نبردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار