پناهیان در مراسم وداع با شهدای مدافع حرم:

آخرت طلبی شهدا از سر عقل بوده است/ خلا حاکم بر جامعه این است که شهدا را عاشق می­ دانیم

کارشناس مذهبی گفت: خیانت به شهدا و ملتی که شهید دادند است که شهدا را عاشق بنامیم و این عشق را به احساسات و هیجانات درونی پیوند دهیم. ما به دنبال واقعیت هستیم و به این نتیجه رسیده ­ایم که شهدا عاقل بودند و آخرت طلبی آن­ها از سر عقل بوده است.
کد خبر: ۸۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ - 09May 2016

آخرت طلبی شهدا از سر عقل بوده است/ خلا حاکم بر جامعه این است که شهدا را عاشق می­ دانیم

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز ولادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله­ الحسین(ع) مراسم پنجمین سالگرد تدفین دو تن از شهدای دفاع مقدس در دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین مراسم شب وداع با دو شهید مدافع حرم شهیدان سید مهدی موسوی و مصطفی عارفی(ابوطاها) به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه با حضور گسترده و پرشور دانشجویان در حسینیه حضرت زهرا(س) و در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه فردوسی برگزار شد.

در این مراسم حجت ­الاسلام ­والمسلمین علیرضا پناهیان با بیان این مطلب که در قرآن کریم پنجاه مرتبه به واژه عقل اشاره شده است افزود: خلاء بسیار بزرگی که در جامعه ما به صورت بسیار بدی خود را نشان داده این است که ما معمولاً به این شهدا عاشق می­ گوئیم و نمی­ گوئیم عاقل بودند.

وی افزود: این شهدا عاقلانه رفتار کردند و مهمترین ویژگی آنها این بود که احمقانه زندگی نکردند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: این شهدا بی دلیل به این دانشگاه نیامدند. این عزیزان آمدند تا از اهل علم و دانش کمک بگیرند و فرهنگ عامه مردم را تغییر دهند. این شهدا از بین این همه محله دانشگاه را انتخاب کردند چون این محیط است که به عقل و عقلانیت نزدیک است.

پناهیان تأکید کرد: خیانت به شهدا و ملتی که شهید دادند است که شهدا را عاشق بنامیم و این عشق را به احساسات و هیجانات درونی پیوند دهیم. ما به دنبال واقعیت هستیم و به این نتیجه رسیده­ایم که شهدا عاقل بودند و آخرت طلبی آن­ها از سر عقل بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم شهدا تاجر بودند و تاجرانه با خدا معامله کردند. شهادت یک سود بزرگ است. کسانی که در مسیر شهدا نیستند مال­ باخته و ضرر کننده هستند.

این فعال فرهنگی با اشاره به این مطلب که بعضی فکر می­ کنند گریه ما بر شهید از روی احساس است تصریح کرد: گریه ما بر شهدا نشان از فاصله عمیقی است که بین خود و شهدا احساس می­ کنیم نه از روی احساس و غلیان احساس.

وی در پایان گفت: اگر یک به یک خاطرات شهدا را مرور کنیم متوجه خواهیم شد که شهدا از بهترین­ های جامعه بودند و آن­ها برای امنیت جان دادند. شاید این پرسش پیش بیاید که چرا شهدا بهترین ­های ما هستند؟ باید در پاسخ گفت: چون شهدا عاقل بودند. اگر راه شهدا را نرویم شرمنده آن­ها خواهیم شد. ملتی که این چنین شهدای عاقلی دارد مسئولین سیاسی­اش باید عاقل­تر از آن­ها باشند و این مسئولین باید مانند شهدا پاک باشند.

قبل از سخنرانی حجت ­الاسلام ­والمسلمین پناهیان، سردار آفاق از فرماندهان تخریب و یادگاران و پیشکسوتان دفاع مقدس که بعد از پایان جنگ نیز هنوز از پای ننشسته و امروز هم در جبهه مقاومت در سوریه و لبنان به عنوان یک سرباز ولایت انجام وظیفه می­ کند خاطراتی را از شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در سوریه و عراق بیان کرد.

همچنین همسر سردار شهید علیرضا توسلی(ابوحامد) فرمانده دلاور لشکر فاطمیون نیز متنی را در رثای شهدای فاطمیون مدافع حرم قرائت کرد.

در ابتدای این مراسم نیز از خانواده شهدای دانشجو و مدافع حرم شهیدان بخشی، شجاعی، اسماعیلی، توسلی، تاتار، رضوی، اسفندیاری تجلیل شد.   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار