امام جمعه موقت زاهدان:

خون شهدای شعبانیه ‌دشمنان را رسوا کرد

امام جمعه موقت زاهدان گفت: دشمنان داخلی و خارجی تلاش بسیاری کرده‌اند تا با هدف قراردادن مسایل مذهبی در جوامع تفرقه و تنش ایجاد کنند اما شهدای شعبانیه با خون خود به آنان پاسخی محکم دادند.
کد خبر: ۸۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ - 10May 2016

خون شهدای شعبانیه ‌دشمنان را رسوا کرد

به گزارش دفاع پرس از زاهدان، حجتالاسلام احمد راهداری ظهر امروز در ششمین سالگرد شهدای شعبانیه که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان داخلی و خارجی تلاش بسیاری کردهاند تا با هدف قراردادن مسایل مذهبی در جوامع تفرقه و تنش ایجاد کنند اما شهدای شعبانیه با خون خود به آنان پاسخی محکم دادند.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: شهدای مسجد جامع زاهدان در 26 تیر ماه سال 89 با نیت شرکت در مراسم سالروز میلاد امام حسین(ع) در مسجد جامع حضور به هم رسانده بودند که توسط ایادی استکبار با انفجار بمب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به اینکه با تاسی از آیات و روایات  ادامه دهنده راه شهدا باشیم، تصریح کرد: بالاترین مرگ شهادت در راه خداوند است و شهدای شعبانیه نمادی از دشمنشناسی و استکبارستیزی هستند که به انسانها درس شجاعت و مردانگی آموختند.

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به جایگاه والای شهیدان نزد خداوند افزود: برای انسانهای موحد چیزی بالاتر از آن نیست که نعمت وجودی خود را در راه رضای معبود به کار گیرند و راه شهادت را برگزیند.

وی تصریح کرد: شهدا با تقدیم خون خود از خاک بریده به افلاک متصل شدهاند به این دلیل درک جایگاه شهدا برای ما زمینیان امکانپذیر نیست و عقل انسان از درک آن عاجز است.

راهداری خاطرنشان کرد: شان و منزلت شهدا در قرآن و احادیث به قدری والا تعبیر شده که گفته شده شهداء بر اعمال و رفتار انسانها در این دنیا نظارت دارند و در آخرت به عنوان یکی از شاهدان روز جزاء  بر رفتار و اعمال  ما شهادت میدهند.

وی بیان کرد: خداوند در دنیا نیز اجری بزرگ برای شهید قرار داده، که همان حیات جاودانه است و به تعبیر قرآن کریم هرگز گمان نبریم کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه آنان زنده جاوید هستند، و نزد پروردگارشان روزی داده میشوند.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان برگزارشد از خانوادههای شهیدان شعبانیه مسجد جامع تجلیل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار