زاخارووا:

روسیه حق پاسخ به آمریکا را برای خود محفوظ می‌داند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از اقدام اخیر آمریکا در استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در اروپا، حق پاسخ به این کار را برای کشورش محفوظ دانست.
کد خبر: ۸۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ - 15May 2016

روسیه حق پاسخ به آمریکا را برای خود محفوظ می‌داند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس؛ به نقل از ایتارتاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، حق کشورش در پاسخ به استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپا را محفوظ دانست.

بر اساس این گزارش، «ماریا زاخارووا» که با شبکه تلویزیونی تی وی سی گفتگو می کرد در واکنش به حرکات اخیر آمریکا نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی در اروپا گفت: چند سال پیش، یک کنفرانس بزرگ با حضور متخصصین نظامی، نمایندگان وزارت دفاع، فرماندهان ارتش، دیپلمات ها، تحلیلگران با همکاری کشورهای عضو ناتو برگزار شد. در آن کنفرانس، طرف روسی از دیگران خواست تا به آنچه بر اثر استقرار یک جانبه سیستم های موشکی رخ خواهد داد توجه کنند.

وی افزود: ما در پیشنهاد های خود، با اعلام آمادگی خود برای همکاری (با ناتو)، از مزایای تشکیل یک سیستم مشترک با آمریکا و ناتو سخن گفتیم. ما همه کاری انجام داده ایم. تا به امروز هیچ قصوری به لحاظ دیپلماتیک در ارتباط با همکاران غربیمان از جانب ما سر نزده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان و با اشاره مجدد به استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپا گفت: با حساب موقعیت امروزی، ما به طور یقین حق پاسخ ( به این عمل را) برای خود محفوظ می دانیم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار