دست‌خط زرین امام خمینی(ره) به هنرمندان دفاع مقدس

هنر در عرفان اسلامی ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسم تلخ‌کامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است.
کد خبر: ۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱ - 24December 2013

دست‌خط زرین امام خمینی(ره) به هنرمندان دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار و معمارانقلاب اسلامی در سیام شهریور سال 1367 پیامی را در تجلیل از هنر و هنرمندان متعهد صادر کردند؛ متن این پیام به شرح زیر است:

"خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهههای عشق و شهادت و شرف و عزت سرمایه زوال ناپذیر آن گونه هنری است که باید به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی همیشه مشام جان زیبا پسند طالبان جمال حق را معطر کند.

تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی (صلی اله علیه و آله وسلم)، اسلام ائمه هدی (علیه السلام)، اسلام فقراء دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت ها باشد.

هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد. هنردر مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معظلات اجتماعی اقتصادی سیاسی نظامی است.

هنر در عرفان اسلامی ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسم تلخ کامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالو صفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا لذت می برند. تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب و در راس آنها آمریکا و شوروی را بیاموزد.

هنرمندان ما تنها زمانی می توانند بی دغدغه کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکاء به غیر، تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان به حیات جاوید رسیدهاند. هنرمندان ما در جبهههای دفاع مقدسمان اینگونه بودند تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی درد را رسوا نمودند. خدایشان در جوار رحمت خویش محشورشان گرداند."

1367.06.30

روح الله الموسوی الخمینی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار